Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Hakinger

LÖST Bluetooth adapter både för Windows och Linux?

Rekommendera Poster

Hakinger

Jag har köpt ett par trådlösa hörlurar som jag mest använder i mobilen, men skulle vilja använda den till datorn också då den har ett fantastiskt ljud. Jag har dock ingen bluetooth i moderkortet och behöver således en BT adapter. Men jag märker att det inte var så självklart att bara plocka en ur högen då Linux inte stöds per automatik. Hittade en som fungerar till både Linux och Windows med namnet "plugable" men den säljs bara via amazon i England och Tyskland men där är den slut och vet inte när nya finns.

Har ni någon annan att rekommendera som ni vet fungerar till båda operativsystemen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Teknikmagasinet hade en BT adapter

för tag sen .  Om dom har kvar dessa vet jag ej 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Den här gamla adaptern hittas av Mint 20 och Drivrutinshanteraren informerar om att inga ytterligare drivrutiner behövs.

Jag vet inte hur jag ska stänga av den inbyggda blåtandsadaptern för att testa kommunikationen.

Postar här och testar adaptern i Windowsmiljön.

image.png.648b3dcd2a4fb95bced42b8d4fadfaa6.png

Tillägg: Jodå den hittas och den installeras och är "ready to use".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hakinger

Tackar Mikael63. Tänkte inte ens på att söka på USAs Amazon efter att de visat sig inte finnas i Europas, men nu är det beställt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Borde köpa en bara för att "gilla":

Citat

Supports recent versions of popular Linux distributions like Ubuntu, Mint, and Fedora. (Linux kernel versions 3.0.34, 3.2.20, and 3.4 and later)

🤓

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...