Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiwi01

Webbsida som försvann

Rekommendera Poster

kiwi01

Loggade in med bankID på Apoteket.se, la 2 artiklar i varukorgen och klickade sedan på Kassa. En helblank sida kom upp, ingenting hände. Backade tillbaka till korgen och klickade på Kassa på nytt. Helblankt igen. Sånt kan ju hända, de har interna problem.

Jag loggade ut och loggade in på Kronans Apotek. La två produkter i korgen och klickade på Kassa. Hela webbsidan försvann med blixtens hastighet. Jag skrev in adressen på nytt och var tydligen inloggad eftersom jag så varukorgen. I detta läge ville jag bara logga ut men det fanns ingenstans att göra det.

Man brukar ju bli utloggad efter ett tag om man stänger webbsidan och helst webbläsaren också, så det gjorde jag.
Det skavde lite eftersom bankID var inblandat. Valde att testa det på en bank (där jag har minimalt med pengar!) och det fungerade normalt.
Har stängt av webbläsaren och startat om datorn. Behöver jag grubbla mera?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Funderingar få man ju ! 

Jag tänka så här i första lägget 

1 .Har jag senast webläsare i dator !

2 .Bör jag testa annan webläsare!

3. Har mjukvara hos apoteken ändras ! 

4. BankID

Tekink ändra , på dess frågor hela tiden .

BankID ändras och uppdateras för någon vecka sen 

Där tror inte problem ligger !

 

 

Svar

Webläsare uppdateras och bättra minst en gång månaden

Man bör har senstst 

1. Här kan det vara ett problem !? 

(Det har med din cache , den kan behöver rensas )  i app som har webläsare

 

2. Här bör testa annan weblässre för se om problem kvar står .

 

3. Apoteket mjukvara och server är ganska lika i grundsystem 

Här kan vars problem båda apotekernas 

Det hända dom uppdateras samtidigt 

Jag svårt tror har gjort samtidigt

Obs om inte ligger samma server obs

Det har jag svårt att tror på 

 

Börja rensa cache , obs bara chche obs

Tar man bort (data ) så få andra problem , ( data) inhåller lite viktiga info som webläsaren behöver för just en webplatsen

ps jag har gjort miss taget ds

 

Prova annan webläsare.  Ser om problem är samma  på dessa

 

I så fall be då någon vän eller någon forum att testa problem

 

Till sist kommer någon kontakt apoteken och på tala fel

Eller märker själva dom inte få in bestälningar 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
kiwi01

Du får ursäkta men jag är tvärallergisk mot uttryck som ”tömma cachen” och ”byt webbläsare”. Det är en standardkommentar från alla hemsideägare, felet kan ju aldrig ligga hos dem, tror de.
Jag har aldrig blivit hjälpt av att tömma cachen eller byta webbläsare.

Tänk om cachen redan är tömd? Tänk om webbläsaren är ny och frisk?

 

(Jag var med om det så sent som 1-2 veckor sedan. Jag gjorde ett antal utlandsremitteringar och fick flera transaktioner saboterade och pengarna spärrade i 5 dagar av företaget som tar betalt av mig för att utföra ett jobb . Jag klagade och varje gång återkom de med standardsvaret; töm cachen eller byt webbläsare. Uppenbarligen ett gäng nyanställda som hade blivit upplärda att svara så. Ibland med tillägget ”vänta 48 timmar” eller ”pröva med ett lägre belopp”, om kunden envisas. Till slut fick jag svar från en som faktiskt kunde något och bad om ursäkt för alla kommentarer jag hade fått. De hade haft ett internt tekniskt problem med sitt system!)
 

Åter till min fråga. Nej, ingen av apoteken kommer att sakna mina beställningar, jag tömde så klart inköpskorgarna.

Nej, jag tror inte att det är fel på bankID, jag uppdaterade mitt helt nyligen dessutom.

Jag funderar snarare på om det är någon som håller på och ”trixar” med mitt bankID. Det lär ju förekomma. Det kommer ju ett och annat bluffsamtal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Efter som jag nämnde att man kan testa en annan webläsare 

Att kasts cache,  ska har invärkan på på det finns i data fil

Men kast data samtidigt med cache då få dom problem du beskriver 

Se  finns  "kakor" på svenska , har med visa händelse mellan surver och webläsare , 

 

En blank sida . Har inläsning av html cord göra. Lägger sig ofta i cache 

 

Jag är betatestare , då är tvången att testa oliks problem olika webläsare 

 

Du väljer själv vad vill göra

Att någon överta bankId 

Det har svårt se . 

Chans finns 

Då skull du se det konto utdrag 

Inom två dagar , kontakt bank 

Bytt bankId , direkt . 

Det löser inte själva sak fel 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
5 timmar sedan, skrev kiwi01:

Behöver jag grubbla mera?

Nej. Om det blir flera gånger vid olika tillfällen så är det ju en annan sak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...