kiwi01 Postad 11 november, 2020 Share Postad 11 november, 2020 Loggade in med bankID på Apoteket.se, la 2 artiklar i varukorgen och klickade sedan på Kassa. En helblank sida kom upp, ingenting hände. Backade tillbaka till korgen och klickade på Kassa på nytt. Helblankt igen. Sånt kan ju hända, de har interna problem. Jag loggade ut och loggade in på Kronans Apotek. La två produkter i korgen och klickade på Kassa. Hela webbsidan försvann med blixtens hastighet. Jag skrev in adressen på nytt och var tydligen inloggad eftersom jag så varukorgen. I detta läge ville jag bara logga ut men det fanns ingenstans att göra det. Man brukar ju bli utloggad efter ett tag om man stänger webbsidan och helst webbläsaren också, så det gjorde jag. Det skavde lite eftersom bankID var inblandat. Valde att testa det på en bank (där jag har minimalt med pengar!) och det fungerade normalt. Har stängt av webbläsaren och startat om datorn. Behöver jag grubbla mera? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stafstaf Postad 11 november, 2020 Share Postad 11 november, 2020 Funderingar få man ju ! Jag tänka så här i första lägget 1 .Har jag senast webläsare i dator ! 2 .Bör jag testa annan webläsare! 3. Har mjukvara hos apoteken ändras ! 4. BankID Tekink ändra , på dess frågor hela tiden . BankID ändras och uppdateras för någon vecka sen Där tror inte problem ligger ! Svar : Webläsare uppdateras och bättra minst en gång månaden Man bör har senstst 1. Här kan det vara ett problem !? (Det har med din cache , den kan behöver rensas ) i app som har webläsare 2. Här bör testa annan weblässre för se om problem kvar står . 3. Apoteket mjukvara och server är ganska lika i grundsystem Här kan vars problem båda apotekernas Det hända dom uppdateras samtidigt Jag svårt tror har gjort samtidigt Obs om inte ligger samma server obs Det har jag svårt att tror på Börja rensa cache , obs bara chche obs Tar man bort (data ) så få andra problem , ( data) inhåller lite viktiga info som webläsaren behöver för just en webplatsen ps jag har gjort miss taget ds Prova annan webläsare. Ser om problem är samma på dessa I så fall be då någon vän eller någon forum att testa problem Till sist kommer någon kontakt apoteken och på tala fel Eller märker själva dom inte få in bestälningar Thirteen reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kiwi01 Postad 11 november, 2020 Trådskapare Share Postad 11 november, 2020 Du får ursäkta men jag är tvärallergisk mot uttryck som ”tömma cachen” och ”byt webbläsare”. Det är en standardkommentar från alla hemsideägare, felet kan ju aldrig ligga hos dem, tror de. Jag har aldrig blivit hjälpt av att tömma cachen eller byta webbläsare. Tänk om cachen redan är tömd? Tänk om webbläsaren är ny och frisk? (Jag var med om det så sent som 1-2 veckor sedan. Jag gjorde ett antal utlandsremitteringar och fick flera transaktioner saboterade och pengarna spärrade i 5 dagar av företaget som tar betalt av mig för att utföra ett jobb . Jag klagade och varje gång återkom de med standardsvaret; töm cachen eller byt webbläsare. Uppenbarligen ett gäng nyanställda som hade blivit upplärda att svara så. Ibland med tillägget ”vänta 48 timmar” eller ”pröva med ett lägre belopp”, om kunden envisas. Till slut fick jag svar från en som faktiskt kunde något och bad om ursäkt för alla kommentarer jag hade fått. De hade haft ett internt tekniskt problem med sitt system!) Åter till min fråga. Nej, ingen av apoteken kommer att sakna mina beställningar, jag tömde så klart inköpskorgarna. Nej, jag tror inte att det är fel på bankID, jag uppdaterade mitt helt nyligen dessutom. Jag funderar snarare på om det är någon som håller på och ”trixar” med mitt bankID. Det lär ju förekomma. Det kommer ju ett och annat bluffsamtal. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stafstaf Postad 11 november, 2020 Share Postad 11 november, 2020 Efter som jag nämnde att man kan testa en annan webläsare Att kasts cache, ska har invärkan på på det finns i data fil Men kast data samtidigt med cache då få dom problem du beskriver Se finns "kakor" på svenska , har med visa händelse mellan surver och webläsare , En blank sida . Har inläsning av html cord göra. Lägger sig ofta i cache Jag är betatestare , då är tvången att testa oliks problem olika webläsare Du väljer själv vad vill göra Att någon överta bankId Det har svårt se . Chans finns Då skull du se det konto utdrag Inom två dagar , kontakt bank Bytt bankId , direkt . Det löser inte själva sak fel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 11 november, 2020 Share Postad 11 november, 2020 5 timmar sedan, skrev kiwi01: Behöver jag grubbla mera? Nej. Om det blir flera gånger vid olika tillfällen så är det ju en annan sak. kiwi01 reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster