Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn tjuter när jag försöker använda Displayporten


Mad Man
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en HP dator med ett Nivida Gefore GTX 970 i som har fungerat utmärkt via HDMI i flera år. Idag försökte jag ansluta en skärm via displayporten men det funkade inte. Datorn startar upp med efter någon sekund så kommer två olika pipljud som upprepar sig med jämna mellanrum. Bildskärmen säger "No signal". Jag har testat alla 3 displayportar som finns på datorn men ingen av dom fungerar.

Först tänkte jag att det kanske var någon adresskonflikt, men då borde väl någon av dom fungera, eller?

 

Tack på förhandl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett till att kabeln är ordentligt isatt i uttaget? Jag har gått på att kabeln inte var ordentligt isatt. Plockade isär hela datorn innan jag kom på den enkla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Har du sett till att kabeln är ordentligt isatt i uttaget? Jag har gått på att kabeln inte var ordentligt isatt. Plockade isär hela datorn innan jag kom på den enkla.

Ja, kabeln är ordentligt isatt.  Men när jag fortsatte att felsöka så blev jag ännu mer förbryllad.

 

Om jag startar upp datorn med HDMI kablen i och sedan byter till Displayportskablen, så funkar det kanon. Men så fort jag startar om datorn så börjar den tjuta igen. Så det är något med uppstartprocessen som inte lirar med displayporten på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pip eller tjut?

Tror du att det är så fort att Windows inte har startat utan ljudet kommer från BIOS/UEFI?

I så fall kanske man behöver kolla inställningar i det.

Pip-ljud från BIOS/UEFI brukar ju ha någon särskild betydelse som man brukar kunna hitta i moderkortsmanualen (om det inte är en märkesdator).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...