Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adressfältet i chrome?


Rocky.1
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur gör jag för att öppna eller ta bort en adress som har ett hänglås i adressfältet i chrome? Jag försöker logga in på ett konto, men hamnar hela tiden på en adress som inte används? Antar att det har något med hänglåset i chrome att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hänglås är en markering för hur säker sidan är. Du kan inte påverka om det finns ett hänglås, typen av hänglås eller annan markering utan det är företaget, personen eller liknande bakom webbsidan som bestämmer hur säker sidan ska vara.

 

Själva adressen raderar du i webbläsaren genom att klicka i adressfältet och använda Delete-knappen eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta vad det gäller för sidor?

Det blir kanske lättare att förstå vad du menar när andra kan pröva att göra samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

 

Jag försöker logga in på mina sidor hos Göta Energi. Jag kommer till rätt sida men efter några sekunder hoppar den över till en annan sida hos GE som inte används längre. Jag har fått länkar från GE, samt försökt ändra adressen i adressfältet, men på något sätt är adressen låst på sidan som inte används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt sånt som omdirigeringar är styrt av webbsidans innehåll och det har definitivt inte att göra med några hänglås i webbläsaren.

 

Har du prövat med någon annan webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inloggning med mobilt bankid ser det ut som och då är det ju viktigt att det finns ett hänglås (så att det inte är en okrypterad anslutning) och normalt med omdirigeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade med bing, så det är något med chrome som fallerar. Betyder det att det inte går att radera en adress hos chrome?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bing är en sökmotor och inte webbläsare. Men du kanske menar Edge?

 

Om en webbplats fungerar med en webbläsare och inte en annan så brukar det betyda att webbplatsägaren inte har brytt sig om att testa med den webbläsare som inte fungerar eller att man själv har någon inställning eller tillägg i webbläsaren som gör att det inte fungerar.

 

Ingen aning vad detta skulle ha att göra med att radera adresser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

 

Om en webbplats fungerar med en webbläsare och inte en annan så brukar det betyda att webbplatsägaren inte har brytt sig om att testa med den webbläsare som inte fungerar eller att man själv har någon inställning eller tillägg i webbläsaren som gör att det inte fungerar.

Ja, ett exempel är https://www.sollefteastadsnat.se en annan är  https://bahnhof.se

Blir lite olika från gång till annan. Kanske Kretanskt tankesätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...