Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga in en ljudbok i appen Books


Mathias G
 Share

Go to solution Solved by Mathias G,

Rekommendera Poster

Hur lägger jag till en ljudbok jag har köpt som är i mp3 format i nya Musik appen i Mac OS och hur får jag den att lägga sig på min iPhone. Hittar inte riktigt. 

 

/Mathias

Redigerad av Mathias G
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Mathias G:

Hur lägger jag till en ljudbok jag har köpt som är i mp3 format i nya Musik appen i Mac OS och hur får jag den att lägga sig på min iPhone. Hittar inte riktigt. 

 

/Mathias

1) Importera filerna till ditt iTunesbibliotek (dra och släpp) på datorn

2) Markera dem sen i biblioteket (alla samtidigt för enkelhetens skull) och välj "Visa info" i högerklicksmenyn

3) Skriv in taggar som saknas (författare, boknamn etc) och under fliken Alternativ så ändrar du mediatyp till Ljudbok

4) Synka din iPhone med iTunes

5) Sen använder du appen Böcker för att lyssna på dem.

 

Vet inte hur van användare du är, så om du tycker att jag behöver vara mer detaljerad får du säga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är krångligt med iphone, men jag har vid något tillfälle helt enkelt satt en sladd mellan dator och iphone och kopierat över musik och ljudfiler dit. Vet inte om detta fungerar längre. Jag bara sände över.

Man kan ju inte komma åt olika kataloger i iphone mer än kamerakatalogerna om man ansluter en sladd och skickar över. Då kan man ladda ned bilder, men inte skicka in i telefonen men med ljudfiler gick det tydligen fast jag inte vet var de hamnade, men det fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet jag upplever är att Music appen inte Synkroniserar iPhone på samma sätt som tidigare. Då var det tydligt dra filerna till musik mappen på telefonen så laddade den över filerna  och den hamnade i Music automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • Solution

Dra filerna till Books

 

Ljudbok Books Mac_1.png

 

Synka sedan din telefon via "Finder"

 

Det bör se ut ungefär så här när du har uppe ditt "Finder fönster"

 

1452586452_Finderljudbcker.thumb.png.2faa04a8069b71fcb59a897b6f3a9d10.png

 

 

Redigerad av Mathias G
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...