Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in på Teams, kontot redan konfigurerat?


Mad Man
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Frugan behövde använda Teams privat, så vi installerade det på våran gemensamma dator. Men när hon loggade in med sitt Microsoftkonto så fick hon besked att "Någon har redan konfigurerat Teams för organisationen", vilket är väldigt märkligt eftersom hon aldrig tidigare loggat in på Teams med sitt Microsoftkonto.

Och när jag försöker samma sak med mitt konto så får jag samma felmeddelande, trots att inte jag heller har loggat in på Teams tidigare. Googlar man på detta felmeddelande så får man ett antal träffar, fast alla bygger ju på att man, med flit, loggat in på Teams tidigare. Och återställa kontot gör troligtvis ingen skillnad, det är ju Miscrosoftkontot man återställer i så fall.

Hoppas att någon kan hjälpa mig att bena ut detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev Mad Man:

Frugan behövde använda Teams privat,

Varför?

Är hon anställd i en organisation som använder Teams? Om ja så ska hon logga in med de inloggningsuppgifter hon loggar in med "på jobbet".

Om nej så tror jag att hon måste bli inbjuden av den organisation där hon ska deltaga.

Kan kolla mer på det. 

(Jag använder Teams i jobbet, frugan använder Teams i jobbet, vi tillhör olika organisationer. När hon ville testa detta bjöd hon in mig som gäst till "sin" organisation och jag får då växla "profil"/användare om jag ska ha möte osv. i den organisationen)

 

Tillägg: Inte som svar på frågan om varför det misslyckas med Microsoft-kontot utan mer som "tips" om det är tänkt att Teams ska användas på annat sätt och då slippa fortsatt felsökning.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...