Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Gaqlaxy S7 ikoner syns i bakgrunden


mariannes
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Nu ska jag se hur jag kan förklara. 

Sedan en tid tillbaka skiner ikonerna för mina appar igenom i bakgrunden då jag t ex läser en webbsida.

Eller söker på google eller vad som helst.

Vad kan detta bero på?

Försökte ta en skärmdump men det är svårt att få det att lyckas .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mariannes:

då jag t ex läser en webbsida.

Eller söker på google eller vad som helst.

Är det en och samma app då, en webbläsare? Vilken? 

Syns ikonerna svagt även med en annan app, ex. Google Maps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-01 10:11, skrev Mikael63:

Är det en och samma app då, en webbläsare? Vilken? 

Syns ikonerna svagt även med en annan app, ex. Google Maps?

Alla appar syns typ ljusrosa färg. Även min mans mobil gör samma. Oberoende vilken sida vi kollar på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev mariannes:

Alla appar syns typ ljusrosa färg. Även min mans mobil gör samma. Oberoende vilken sida vi kollar på

 

Inte riktigt svar på det jag frågade om...

 

Försöker så här då:

Om du startar appen BankID, eller Kivra, eller Klarna eller kalkylatorn eller någon annan app än en webbläsare - syns hemskärmens ikoner även då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, skrev Mikael63:

Inte riktigt svar på det jag frågade om...

 

Försöker så här då:

Om du startar appen BankID, eller Kivra, eller Klarna eller kalkylatorn eller någon annan app än en webbläsare - syns hemskärmens ikoner även då?

Hej!

Jag skulle ju använt ordet app i stället för sida....

Ja, ikonerna syns även bakom appar annan än webbläsare

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev mariannes:

Ja, ikonerna syns även bakom appar annan än webbläsare

Om det skulle bero på att ikonerna bränt fast i skärmen som @Phenomen var inne på kan du testa följande.

 

Prova att ändra ordningen på någon eller några ikoner på hemskärmen. Kolla därefter om ändringen av ordningen syns bakom den app du för tillfället kör eller om de ikoner som skiner igenom har den ordning du hade innan.

 

Om det beror på att ikonerna bränt fast i skärmen kommer ordningen vara densamma i det som skiner igenom. Är det istället inte någon fastbränning av ikonerna borde den nya ordningen synas bakom den app du kör.

 

OBS! Detta är ingen lösning på ditt problem, utan mer en test för att se om det är skadad skärm eller något annat som orsakar dina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Automan:

Om det skulle bero på att ikonerna bränt fast i skärmen som @Phenomen var inne på kan du testa följande.

 

Prova att ändra ordningen på någon eller några ikoner på hemskärmen. Kolla därefter om ändringen av ordningen syns bakom den app du för tillfället kör eller om de ikoner som skiner igenom har den ordning du hade innan.

 

Om det beror på att ikonerna bränt fast i skärmen kommer ordningen vara densamma i det som skiner igenom. Är det istället inte någon fastbränning av ikonerna borde den nya ordningen synas bakom den app du kör.

 

OBS! Detta är ingen lösning på ditt problem, utan mer en test för att se om det är skadad skärm eller något annat som orsakar dina problem.

Ordningen förblir densamma...

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev mariannes:

Ordningen förblir densamma...

Tråkigt att höra. Verkar tyvärr som att du råkat ut för att ikonerna "brännt" fast i skärmen och tyvärr är det inte så mycket att göra åt detta. Du skulle kunna gå till en firma som reparerar Samsung mobiler och kolla vad det kostar att få skärmen utbytt. Om det sedan är värt det beror på dels hur stort du upplever att problemet är, dels vad kostanden blir i jämförelse med att köpa en ny mobil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Automan:

Tråkigt att höra. Verkar tyvärr som att du råkat ut för att ikonerna "brännt" fast i skärmen och tyvärr är det inte så mycket att göra åt detta. Du skulle kunna gå till en firma som reparerar Samsung mobiler och kolla vad det kostar att få skärmen utbytt. Om det sedan är värt det beror på dels hur stort du upplever att problemet är, dels vad kostanden blir i jämförelse med att köpa en ny mobil.

 

Så tråkigt, har haft denna i två år tror jag. Märkligt att även min mans mobil började göra detsamma ganska så samtidigt.

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle det hjälpa, eller lindra, om man byter till mörkt tema för de appar där detta är möjligt?

Jag råkade ut för inbränning på min "kylskåpsklocka", en S4+ när jag lät klockan vara synlig hela tiden.

Trodde man kommit längre teknikmässigt för att förhindra sådan inbränning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kanske skulle det hjälpa, eller lindra, om man byter till mörkt tema för de appar där detta är möjligt?

Jag råkade ut för inbränning på min "kylskåpsklocka", en S4+ när jag lät klockan vara synlig hela tiden.

Trodde man kommit längre teknikmässigt för att förhindra sådan inbränning...

Ja, det är märkligt. Skulle kunna förstå om mobilen var äldre. 

Det verkar ju som att fenomenet är speciellt vanligt hos Samsung. Vilken mobil ska man köpa då nästa gång tro...

Kan inte Iphone och vet inte om jag vill ha det.

Men tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bra att se till att skärmen släcks så fort man inte använder mobilen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...