Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drag and drop animations program el för tecknad serie


Eva56
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill ha ett drag and dropp program för för tecknad serie eller för Animations film. Jag vill ha en data bats med många saker som jag kan vända o vrida Jag ska ha en gubbe / dam som sätter sig på bänk, bil osv . Ha de i möblerade rum o utomhus - gata o landet.  Importera egna blider om jag inte hittar allt i databas filen. Figurerna ska inte ha stora ögon o smala l kropp utan påminna som Tintin i kroppen o en hund .  o sedan kunna impotera en bild o dra i hönen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något sådant du är ute efter?

Här kan man ladda ned olika figurer eller animeringar, men det kräver att man skapar ett Adobe konto (gratis).

Mixamo

 

Adobe Animate eller Adobe Character Animator är väl kanske dom bästa programmen, men det är inte gratis fast man får en gratis prövoperiod att testa.

Studerande och lärare får över 65 % rabatt.

 

12 Best Animation Software for Beginners (Premium, Free, and Online)

10 Best Free Animation Software Program to Make Marketing Videos in 2020

5 best free animation software for beginners [2020 Guide]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Du kan göra allt detta i gratisprogrammet Blender. Du lär bli nöjdare  när du ser dina egengjorda gubbar och andra modeller som du sedan animerar in dit du vill att dom skall hamna. I fotöljen eller i sadeln på motorcykeln . Det finns massor med tutorials på YouTube som visar exakt har man gör.

 

Den bästa Blender-tutorial-konstruktören av dem alla   heter   tutor4u  Googla på länken i YouTube

 

Motorcykeln får du här som jag gjort i Blender 2.49.b med Cykelrenderaren.

 

 

Retro.Bike.5.png

Redigerad av NisseHult82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...