Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering


DAL30
 Share

Go to solution Solved by Automan,

Rekommendera Poster

Den 23 april skrev jag här ett inlägg angående uppdatering av Windows 10.

Nu har jag åter fått en ny förfrågan om uppdatering. Denna gång gäller det WinZip Driver Updater.

Vad jag hittills fått fram, så är uppdateringen gratis, men jag är - som alltid - något frågande, om det är så.

På installationssidan heter det att jag har 14 föråldrade drivrutiner och erbjudandet är att uppdatera alla.

Jag är dock osäker om kostnaden.

Några frågor är:

a) Skall jag uppdatera?

b) Kommer det att bli en kostnad?

     Det tycks vara så!

Vänligen

DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
1 timme sedan, skrev DAL30:

Denna gång gäller det WinZip Driver Updater.

Vad jag hittills fått fram, så är uppdateringen gratis, men jag är - som alltid - något frågande, om det är så.

På installationssidan heter det att jag har 14 föråldrade drivrutiner och erbjudandet är att uppdatera alla.

Jag skulle rekommendera dig att undvika detta program. Har du det redan installerat, se till att ta bort det. Det är i själva verket ett program som gör mer skada än nytta. Gratis versionen larmar om gamla drivrutiner som du sedan kan uppdatera. Haken är bara att du måste köpa fulla versionen av programmet. I själva verket är det falskt alarm och dina drivrutiner är med stor sannolikhet fullt aktuella. Syftet med programmet är att skrämma dig och få dig att köpa fulla versionen av programmet trots att ingenting är fel i din dator.

 

Grundtipset är att ALDRIG installera detta program.

 

Hittade en guide om hur man avinstallerar programmet

https://www.pcrisk.com/removal-guides/13370-winzip-driver-updater-unwanted-application

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Nej!

 

Du ska aldrig installera program bara för att det står så i någon reklam!

Lika lite som du köper allt som du får reklam om i brevlådan.

 

Avinstallera WinZip Driver Updater, det är skräp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JÄTTE-TACK

till

Automan och Cecilia!

Jag har inte installerat programmet men jag har det på mitt skrivbord.

Jag skall helt ta bort det! Hoppas jag klarar det!

Vänligen

DAL30

Redigerad av DAL30
Jag lyckades med avinstalleringen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har installerat programmet är det väl bara att markera det och trycka på Delete-tangenten? Då bör det hamna i papperskorgen och den kan du sen tömma.

 

Ibland när man laddar ner ett bra gratisprogram kan det hända att man samtigt får med ett tillägg, som är ett reklamprogram man inte vill ha. Detta händer eftersom man inte bockat ur den kryssruta som innehåller det rekommenderade tillägget. För att slippa råka ut för detta kan man installera det lilla gratisprogrammet Unchecky. Läs om programmet och ladda ner det, om du vill, här https://unchecky.com/

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mbgtmari!

Jag har lyckats ta bort WinZip Driver Updater- programmet!

Aldrig mera något sådant SKRÄP!

Vänligen

DAL30

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

unchecky på svenska

Jag ser nu att unchecky-sidan kommer upp i engelsk version, även när jag använder Google Chrome (som jag har på svenska). Vill man läsa om Unchecky på svenska får man därför utvidga rubriken Language, längst upp till höger, genom att klicka på den nedåtpekande pilen till höger om Language och därefter välja/klicka på Svenska.

1779668193_Uncheckypsvenska.thumb.png.d0998bd8f08003092a76b167c8827677.png

Men det kanske du redan hade listat ut, DAL30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...