Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tom mapp på skrivbordet kan inte tas bort


Mållgan
 Share

Go to solution Solved by polken,

Rekommendera Poster

Jag har aktualiserat det här för några år sedan och lyckades, trodde jag, ta bort mappen (mappnamn PROV) i Felsäkert läge. Men den tomma mappen återkommer ständigt och den har inte bekymrat mig särskilt men nu har jag gjort nya försök bl a genom kommandon i kommandotolken som finns beskrivna på nätet. Den försvinner inte heller för gott om jag går in i C-disken och tar bort mappen där eller om jag "låser" upp den med "Unlocker". Mappen försvinner initialt MEN när jag öppnar videoredigeringsprogrammet Magix Movie Edit Pro, även efter några dagar,  så poppar PROV-mappen direkt upp på skrivbordet. Varför övergår mitt förstånd. Hur kan Magix-programmet förorsaka det här? Jag undviker helst avinstallera Magix och sedan ominstallera det men nöden han kanske ingen lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det var ju jag och "lösningen" blev att ta bort mappen i Felsäkert läge men det visade sig inte vara en hållbar lösning, vilket jag beskriver nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Kan det vara så att Magix skapar mappen? 
Starta Magix och se om du kan ändra vart filer skall sparas.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ett geni. Jag öppnade programmets inställningar och där framgår att om Inspelningar väljs så lagras dessa i mappen PROV på skrivbordet. Hur den mappens lagringsplats har hamnat där övergår mitt förstånd men nu har jag ändrat lagringsplatsen till en nyskapad "Magix Inspelningar"-mapp i mappen Dokument. Jag använder aldrig Magix för inspelningar (jag använder bara import från videokamera) så där får mappen PROV nu ligga och sova.

Stort tack!

 

Redigerad av Mållgan
Anonymisering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Mållgan:

men nu har jag ändrat lagringsplatsen till en nyskapad "Magix Inspelningar"-mapp i mappen Dokument.

Vore det inte mer logiskt att lagra mapp med filmer under kategori Filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, och mappen PROV behövs ju inte. Men mappen "Magix Inspelningar" duger också bra.

Redigerad av Mållgan
komplettering
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...