Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epson EcoTank ET-4700


Mathias G
 Share

Rekommendera Poster

Är det någon som testat den här typen av bläckstråleskrivare, med ecotank? Är det värt att satsa på eller skall man köpa någon form av färg laser i stället?

 

Tacksam för tips

 

/Mathias

Redigerad av Mathias G
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Epson ET-2750 och skriver ut en hel del DVD-fodral och -etiketter i färg. Färgen i de fyra flaskorna räcker i en evighet och är rimliga i pris, tycker jag. Tidigare hade jag Canon bläckstråleskrivare och fick byta kassetter stup i ett.

Redigerad av Mållgan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläckstråle eller Laser, allt beror ju på hur du använder en skrivare?

 

Skriver du bara ut lite då och då, någon bild ibland och kvalitén är inte så noga, så räcker ju troligen en färglaser bra, du slipper att bry dig om att bläcket tar slut fort eller att ett skrivarhuvudet torkar. Och laser toner räcker länge, torkar inte.

 

Men håller du på med foton, skriva ut annat som du vill ha ordentliga färger med, så är en bläckstråle bättre, det börjar bli vanligt med en sådan här "ecotank", skrivaren är oftast något dyrare, påstås lätta att fylla på, inte torka ihop så lätt, men det handlar ju ändå om hur mycket hur ofta man skriver ut.

En bläckstråle bör man ändå underhålla då och då, alltså skriva ut med något några ggr extra varje månad, så är man säkrare på att skrivarhuvuden inte torkar ihop.

 

Skriver du ut mycket foton eller liknande, ska du sträva efter att ha minst 6-7 färger, gärna 8 färger, så får du ut maximalt i fotokvalité.

4 färger som det är på denna enligt rubrik, tycker jag är för snålt, redigerar du även bilder så kommer du inte att få samma färgnyans i en utskrift som du redigerar fram i ditt program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju lite vilken variant man skall ha. Det är lite som TV apparater. ena butikskedjan justerar sifferbenämningen.

 

Man blir smått galen på dessa varianter av samma produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...