Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte upp nya mail


stiganit
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

  • Cecilia changed the title to Får inte upp nya mail

Windows Live Mail finns inte längre, så jag antar att du loggar in på kontot via Outlook.com där borde det

fungera, det borde också fungera Windows 10 mail

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Live Mail finns visst kvar om man har detta program i sin dator. Nyss provade jag att skicka ett mejl därifrån till mig själv, dvs till mitt hotmailkonto. Det mejlet kom fram dit. Från hotmail skickade jag därefter ett svarsmejl till min Windows Live Mail-brevlåda. Det kom också fram.  Windows Live Mail fungerar alltså fortfarande hos mig. Jag har Windows 10 version 2004 och har där fått de senaste uppdateringarna.

 

Att det inte fungerar hos dig beror alltså inte på någon Windows 10-uppdatering.

Mitt WLM är kopplat till min internetleverantörs (Tele2s) webbmail. Till vilken internetleverantörs webbmail är ditt kopplat, stiganit?

 

Windows Live Mail har ett mer tilltalande gränssnitt än vad Mozilla Thunderbird har, enligt min mening. Dock uppdateras inte WLM längre så jag har för länge sen exporterat mina WLM- meddelanden till Mozilla TB. När man gör detta så kopieras allt från WLM men det finns även kvar i WLM så vill man gå dit och titta på sin post går det fortfarande bra.

Redigerad av mbgtmari
missad bokstav
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är bra med ett förtydligande om detta:

3 timmar sedan, skrev stiganit:

kan jag inte få upp nya mail och titta på dom

Betyder det att du ser nya mejl i listan men inte kan öppna dem för att läsa innehållet?

Eller betyder det att du vet att någon har skickat mejl till dig men det inte kommer fram till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Windows Live Mail finns visst kvar om man har detta program i sin dator. Nyss provade jag att skicka ett mejl därifrån till mig själv, dvs till mitt hotmaikonto. Det mejlet kom fram dit. Från hotmail skickade jag därefter ett svarsmejl till min Windows Live Mail-brevlåda. Det kom också fram.  Windows Live Mail fungerar alltså fortfarande hos mig. Jag har Windows 10 version 2004 och har där fått de senaste uppdateringarna.

Ett förtydligande VLM som program finns inte längre för nerladdning, men mail-adresserna fungerar fortfarande

ihop med t.ex. Outlook eller andra webmail, 

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se mejlet men inte läsa ,sen står det ett oväntat problem uppstod i live mail när det här meddelandet visades ,ikonen arbeta offline syns ett kryss på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat klicka på symbolen med kryss på

916029869_WLMArbetaoffline.png.823b4ba543d83347842a7c914032411c.png

så det blir Arbeta online

245080728_WLMArbetaonline.png.28b3fcf01e43851f7c64bd8b43a1b78e.png

Du har inte besvarat min fråga: "Mitt WLM är kopplat till min internetleverantörs (Tele2s) webbmail. Till vilken internetleverantörs webbmail är ditt kopplat, stiganit?"

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det var Telia och inte Comhem (som lägger ner sin webbmailtjänst).

 

Vad menar du med att det inte fungerar att klicka? Menar du att det inte händer något när du klickar på symbolen med kryss, dvs att du inte får upp symbolen utan kryss, som jag får, enligt mina skärmbilder här ovanför?

 

I felmeddelandet du får står det bara "ett oväntat problem uppstod i live mail när det här meddelandet visades" och inget mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står kontrollera omminnet eller lediga diskutrymmethåller på att ta slut på datorn och försök igen.Det händer inget när jag klickar på symbolen med kryss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du något annat antivirusprogram än Microsoft Defenders Antivirus?

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det nog vara F secure som bråkar. Det kanske finns något som lägger sig i din e-post där. Jag använder Microsoft Defenders Antivirus numera. Tidigare hade jag AVG och i det programmet bockade jag ur valet att det skulle kontrollera min e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Windows Live Mail finns visst kvar om man har detta program i sin dator. Nyss provade jag att skicka ett mejl därifrån till mig själv, dvs till mitt hotmailkonto. Det mejlet kom fram dit. Från hotmail skickade jag därefter ett svarsmejl till min Windows Live Mail-brevlåda. Det kom också fram.  Windows Live Mail fungerar alltså fortfarande hos mig. Jag har Windows 10 version 2004 och har där fått de senaste uppdateringarna.

 

Att det inte fungerar hos dig beror alltså inte på någon Windows 10-uppdatering.

Mitt WLM är kopplat till min internetleverantörs (Tele2s) webbmail. Till vilken internetleverantörs webbmail är ditt kopplat, stiganit?

 

Windows Live Mail har ett mer tilltalande gränssnitt än vad Mozilla Thunderbird har, enligt min mening. Dock uppdateras inte WLM längre så jag har för länge sen exporterat mina WLM- meddelanden till Mozilla TB. När man gör detta så kopieras allt från WLM men det finns även kvar i WLM så vill man gå dit och titta på sin post går det fortfarande bra.

Eftersom Microsoft för flera år sedan lade ner detta WLM, och det går inte att ladda ner längre, det uppdateras inte heller sedan några år, så skulle jag inte rekommendera att använda det, även om funktionen fortfarande finns.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...