Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programtablån i Telia IPTV tablå för enskild kanal?


Hakinger
 Share

Go to solution Solved by Datordanne,

Rekommendera Poster

Jag har köpt en inspelningsbar hårddisk, den enda som går att använda till Telias Arris-box (den svarta "pucken") så jag kan hoppa över all reklam på reklamkanalerna. Så jag tänkte att jag skulle gå till programguiden och markera framtida inspelningar. Men guiden är ju en sån där som går i sidled så att säga där man ser alla kanalerna på en gång och var de ligger i sändning just nu. Det känns onödigt jobbigt att bläddra sig fram en vecka framåt för att se om något är värt att spela in.
Jag är kanske lite bortkämd med min VU+ mediaspelare där man kunde få fram tablån för en kanal i taget och vad som sänds en vecka framåt, det blir som enklare att få en överblick över vad som komma skall. Det går inte i Telias på ett enkelt sätt vad jag kan se (kanske är för enkelt? :) ). Eller finns det något knep så att man kan se tablån för en kanal i taget och där markera programmen i framtiden som man vill ha inspelat?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte Telia utan Boxer men jag använder apparna/webbsidorna tv.nu eller tv24.se för att se vad som kommer i framtiden och sen i boxens guide använder jag Sök för att hitta det programmet. Lite omständligt men det fungerar i alla fall.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev Cecilia:

Nu har jag inte Telia utan Boxer men jag använder apparna/webbsidorna tv.nu eller tv24.se för att se vad som kommer i framtiden och sen i boxens guide använder jag Sök för att hitta det programmet. Lite omständligt men det fungerar i alla fall.

Jo, så kan man ju göra, men som sagt omständigt. Särskilt när man inte har ett tangentbord att skriva på utan måste rulla på alfabetet på skärmen.. synd att man inte kan koppla in ett tangentbord åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft det som du beskrev det med VU+ utan det var ju likadant på den tiden jag hade Comhem så jag är ju van vid det. Men det verkar vara en bättre skrivfunktion i vår guide än i din, vi får upp typ ett skärmtangentbord fast ordnat alfabetiskt i typ 5 rader och så går man med pilarna i det för att komma till rätt bokstav, men visst försöker jag hålla nere antalet tecken jag behöver skriva in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig ett inlägg, nyligen, där någon skrev att man kunde använda appen för att spela in men jag hittar inte det. Kanske inte var Telia ens? Jag hittar inget i min app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Du har möjlighet se programmen i playtjänsten för respektive kanal i din digitalbox. Där kan du även spola förbi reklamen.

 

/ Jari

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Jari Karivainio:

Hej!

Du har möjlighet se programmen i playtjänsten för respektive kanal i din digitalbox. Där kan du även spola förbi reklamen.

 

/ Jari

Men du kan väl inte spela in via Play tjänsten? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder "Telia Spela in" i min mobil. 
Smidigt och bra att programmera boxen var man än är i världen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev Datordanne:

Jag använder "Telia Spela in" i min mobil. 
Smidigt och bra att programmera boxen var man än är i världen.

Jag noterar att i appen är det föredömligt med att man har en tablå för varje kanal flera dagar framåt, men inget om att man kan tala om att spela in något via mobilen.

Är det någon speciell app du har?
Jag försökte med zappa, men den hittade inte teliaboxen, hamnade städnigt i demo-läge trots att jag följde alla tips jag kunde hitta för iPhone.

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Datordanne:

Nu har jag Android men appen måsta finnas till Ifåne också. 
Jag bara väljer kanal sedan klickar på programmet och trycker på spela in. 
Ser ut så här i Google play.
https://play.google.com/store/apps/details?id=telia.spelain.se

Tack, Tack Tack! Den fanns för iPhone också. Lite bökig och hitta dock då den heter "Telia Digital-TV, spela in" för iphone, men gav inget resultat när man sökte på "spela in" eller "telia spela in". Varför ha samma namn på appen i de olika systemen liksom? :D

Redigerad av Hakinger
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...