Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Saj4410

För en månad sedan började jag misstänka att mitt FB-konto hade blivit hackat. Bl.a. började det komma massor av vänförfrågningar från redan tidigare vänner. Häromdagen kunde jag inte logga in mej på min PC, däremot kan jag fortfarande se FB på min telefon.  På PC:n kunde jag inte logga in och därigenom inte heller återställa mitt lösenord, som enligt FB hade ändrats för en månad sedan, utan att jag hade märkt det. På FB-sidan i telefonen hittade jag inställningar, bl.a. hur man gör ändringar av e-mail adress, lösenord, telefon-nr m.m. Och där såg jag alltså att "min" e-mailadress numera var en outlook-adress som inte var min och som jag aldrig sett tidigare.

När jag nu t.ex. försöker återställa mitt FB-lösenord, skickar FB en kod till den nya adressen, som inte är min. Finns det något sätt att återta kontrollen över FB-kontot? Eller måste man skapa ett nytt konto och ta bort det gamla?

Saj4410 i Grangärde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Saj4410

Tack! Alla tips mottages tacksamt. Jag har sett sidan och har klickat på det mesta tror jag. Men hittills har det stupat på att allt jag vill göra, återställa lösenord och ändra den registrerade mail-adressen är omöjligt eftersom koden som FB skickar ut inte kommer till mej, utan till hackarens mail-adress.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Dubbelkolla att du inte fick något mejl när den andra personen ändrade mejladressen, kolla papperskorg och spammapp.

Citat

Om e-postadressen som är kopplad till ditt Facebook-konto har ändrats kan du återställa ändringen. När en e-postadress ändras skickar vi ett meddelande till det tidigare e-postkontot med en särskild länk. Du kan klicka på den länken för att återställa ändringen av e-postadress och säkra ditt konto.

Har du även gjort detta? https://www.facebook.com/hacked

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Saj4410

Länken du skickade har jag försökt. Har kollat igenom e-mailen, men kan inte hitta något mail som säger att e-postadressen eller lösenordet ändrats. Tyvärr ser det väl ut som om jag får ge upp och skaffa ett nytt FB-konto. Tack för nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Tyvärr verkar det så men se då till att anmäla kontot för identitetsstöld eller liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Saj4410
Postad (redigerade)

Trägen vinner. Plötsligt lyckades jag på något vis komma in på FB-kontot. Lägga till min nya e-mail-adress, ändra lösenordet och ta bort hackarens email:  xxx@outlook.com   

Hur jag egentligen gjorde vet jag inte, men nu slipper jag i alla fall  trasslet. Och så har man lärt sig att vara lite noggrannare med lösenord, framför allt inte använda dåliga lösenord och göra det på flera ställen. Tack för hjälpen här på Eforum!

Redigerad av Cecilia
Tagit bort mejladress, även hackare kan få slippa spam /Cecilia, moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...