Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cmore hackar - lösning?


abceder
 Share

Rekommendera Poster

Har upptäck att när jag ser på appen Cmore så laggar den oftast. Av en händelse märkte jag att det slutade när jag håller en finger på uppspelningen hela tiden. Vet någon varför, och finns det någon annan bra lösning? Samtidigt lite intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det man kan fundera på är om den inte orkar med. Med tiden utvecklas videokomprimeringen och äldre enheter kan då får problem att spela upp media.

 

Flyter SVT-play,. youtube exempelvis på bra?

Råden jag kan ge är egentligen ganska enkla

1: Se om det finna uppdatering till den, nu version av Android

2: Fabriksåterställ den. Kanske den blir aningen piggare efter det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina råd. Netflix, Viaplay, Svtplay och Youtube fungerar bra. Hbo och Cmore laggar. Är inte förvånad dock  så många tittar nu. Det jag inte förstår är hur det kan hjälpa att jag håller ett finger på skärmen. Men jag får väl va glad för det och inte ifrågasätta.

Håller plattan uppdaterad och rensad hela tiden f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej abceder,

Har du funnit någon lösning på problemet? Jag upptäckte att jag har samma problem med cmore, inga andra streamingappar. 

Jag har en ny samsung tab a7.

Jag hade tidigare samsung tab a från 2017 (tror jag) som inte hade detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte funnit någon annan lösning än den konstiga jag redan skrev om; håll ett finger på skärmen. Skumt men det funkar. Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

36 minuter sedan, skrev abceder:

Inte funnit någon annan lösning än den konstiga jag redan skrev om; håll ett finger på skärmen. Skumt men det funkar. Tack för svar.

Aj då... jag testade hålla fingret på skärmen och det blev faktiskt bättre, men inte helt perfekt, ändå svårt att stå så när jag tittar på hockey o lagar mat ?.

Jag har svårt att se att det skulle vara prestandan på surfplattan då andra appar flyter på utan problem. 

Har du felanmäla till cmore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, 

 

Jag har en Samsung Galaxy Tab A 10.4 (2020) med android 10. Har exakt samma problem i cmore och comhem play. Youtube, Netflix, Viaplay och Disney+ funkar perfekt. Så irriterande! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem började för mig för en vecka sen. Har streamat fotboll från cmores app till chromecast i över ett år och aldrig haft några problem, tills för en vecka sedan. Då började det frysa/lagga titt som tätt när jag kollar på fotboll.

Har kollat på flera matcher sen dess och problemet kvarstår. Har inte detta problem på Viaplay.

 

Någon som hittat en lösning eller varit i kontakt med cmore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar på min samsung tab3 och lösningen jag upptäckte av en slump var ju att hålla fingret på plattan hela tiden. Underligt men det funkar kanske när man castar också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har en Tab S7 och jag upplever exakt samma sak just med Cmore-appen. Det är väldigt ryckigt och hackigt, men när jag har fingret mot skärmen flyter det på bra.

 

Slog på utvecklarläget i Android och därigenom möjligheten att övervaka refresh-rate. När jag slår på en sportsändning i cmore-appen inleds refresh-raten på 120 Hz. Allting flyter bra. Sen går det väldigt snabbt ner till 48 Hz och allting blir ryckigt. Sätter jag fingret på skärmen går det upp till 120 Hz igen och det flyter på bra.

 

Så ja, jag kan konstatera att det vi upplever stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, låter som ett kompabilitetsproblem mellan cmore och samsung tabs. Jag har själv inte kvar cmore för det är omöjligt att titta via samsung tab så kan inte verifiera längre.

 

Men jag upptäckte att viaplay har snarlik tendens när jag tittade på EM-fotboll, inte alls lika kraftigt men tillräckligt irriterande så jag inte kunde titta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...