Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenord sparas inte


Ohn
 Share

Rekommendera Poster

Efter senaste windows uppdateringen version 2004 så fyller inte edge automatiskt i epostadress och lösenord när jag öppnar en sida som kräver detta efter jag omstart av datorn, utan måste fylla i detta varje gång jag öppnar en sida som kräver detta och när jag gjort detta så kommer en popup ruta som frågor om egde ska spara uppgifterna och jag klickar ja på detta sedan fungerar det så länge datorn är igång men stänger jag av datorn så försvinner uppgifterna och jag får skriva in dom igen när jag startar datorn igen Så var det inte innan uppdateringen. då fungerade det perfekt, upplever detta att jag måste skriva in uppgifterna igen som irriterande.

G mailkontot fungerar inte som tidigare heller, nu får jag meddelande om att uppgifterna  är inaktuella måste verifera kontot varje jag startar om datorn Behöver inte fylla i några uppgifterna utan bara godkänna de redan i fyllda uppgifterna också detta är irriterande.

Har någon inställning ändrats i samband med uppdateringen eller har det hänt något annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Ohn:

eller har det hänt något annat

När jag bytte webbläsare på surfplattan och mobilen kunde jag inte längre besöka ett forum som inloggad. Jag var tvungen att logga in varje gång även fast lösen var sparat både i webbläsaren och på sajten.

I mitt fall berodde det på att jag återanvänt gamla bokmärken och dessa, eller den som felade, hade http:// och inte https://

Den tidigare webbläsaren brydde sig inte utan loggade in mig automatiskt.

 

I ditt fall kanske det beror på annat men det kan ju vara bra att kolla detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipset är att inte spara lösenord i webbläsare, hur säkra de än säger att lagringen är, för med en enkel bugg kan de vara ett enkelt klick borta för en snutt javascript på en sida.

 

Att förbli inloggad är en annan sak.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...