Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fina Bilder


DHCPMAN

Rekommendera Poster

Är det någon som vet vart man kan tanka hem riktigt fina bilder med många färger?????

Ska använda dem till testutskrifter på olika skrivare.

 

 

Tackar så hämskt mycke för hjälpen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inte ett under av artighet! Det hade väl varit lika bra att du inte svarat!!

 

Tyvärr DHCPMAN så kan jag inte hjälpa dig angående din fråga!

 

 

Mvh

Hall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte trevlig eller artig. Jag tyckte mest att han kunde leta lite själv.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7. Regler och förhållningssätt

 

1. Tänk på att hålla en öppen attityd och tolerant hållning gentemot dina medbesökare, kort sagt visa samma hänsyn som du skulle vilja att andra besökare visade dig.

 

2. Vårda språket. Tävlingar i förolämpningar, könsglosor och svordomar håller vi någon annanstans.

 

3. Tänk på att hålla dig till ämnet. De allra flesta här söker svar på sina frågor, lösningar på sina problem och kontakt med likasinnade. Svara, följ upp och förtydliga. Känner du att du har andra saker på hjärtat är det ofta bättre att starta en ny diskussion.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är många färger. Hur dom är att skriva ut vet jag inte.

 

http://www.geocities.com/SouthBeach/Pier/7775/lassen.html

 

http://www.hypercomplex.org/fractals.htm

 

http://home4.swipnet.se/~w-47062/bakgrund.htm

 

 

Mvh

Mikey

 

 

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch."

* Jack Nicholson

 

[inlägget ändrat 2001-10-19 12:23:22 av Mikey12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikey12, stfw är, om du inte visste det, etablerad lingo och används flitigt och av många i det här och de flesta andra forumen på internet.

 

Det var ett rakt svar på väldigt basic frågor, med en liten humoristisk knorr.

Ett annat användbart uttalande är rtfm.

 

Saken är den att det bästa svaret, med den typ av bilder han vill ha vilka det än är är att leta på internet.

 

Om du utifrån det anser att jag använde könsglosor, förolämpade eller skrev vordomar tycker jag att du är lite känslig.

 

Jag har en något annorlunda bild av hur ett forum fungerar än vad som står i dessa stadgar och jag anser att det är förbaskat onödigt när en fråga som

Är det någon som vet vart man kan tanka hem riktigt fina bilder med många färger?????

Ska använda dem till testutskrifter på olika skrivare.

tar upp den plats och den tid som kunde ges åt de som faktiskt försökt hitta information själva innan de frågar.

 

Att hitta bilder på internet genom att använda en sökmotor är nämligen inte svårt, det kan faktiskt vem som helst göra.

 

Hade frågan varit "hur använder jag en sökmotor?" så hade han fått ett bättre svar.

 

Jag förväntar mig att bli behandlad på samma, enligt mig fullständigt rättvisa sätt om jag ställer en lika onödig fråga eller gör ett idiotiskt uttalande. Räkna dock med att jag försvarar mig.

 

Om du känner för att kasta fler regler i ansiktet på mig så kan du ju göra det i öppet forum.

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

[inlägget ändrat 2001-10-19 15:23:07 av Bequerel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inte ett under av artighet! Det hade väl varit lika bra att du inte svarat!!

 

STFW är en vedertagen förkortning där svararen hänvisar frågeställaren till "att söka på webben" i fall då detta är flerfaldigt mer effektivt än att fråga på ett forum och passivt vänta på ett svar.

 

Som i det här fallet - inget oartigt i det, bara en tolkningsfråga - "search the friggin' web", den lätta irritationen som svävar runt uttrycket borde tala för sig självt...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STFW är en vedertagen förkortning där svararen hänvisar frågeställaren till "att söka på webben" i fall då detta är flerfaldigt mer effektivt än att fråga på ett forum och passivt vänta på ett svar.

 

Jepp, vedertagen var ordet. Det är ju bara www-erans naturliga fortsättningen på den riktigt klassiska gamla fina förkortningen: RTFM.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weyland o Bequerel, Ni har mer kunskaper än att svara syrligt på en amatörfråga på det viset. Släpp in nybörjare istället för att sätta er på dem!

 

Nanebôbben!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weyland o Bequerel, Ni har mer kunskaper än att svara syrligt på en amatörfråga på det viset. Släpp in nybörjare istället för att sätta er på dem!

 

Äh! Om du uppfattade min förtydligan som en "syrlig kommentar" så har du druckit för många öl ikväll.

 

Jag förklarade faktiskt tämligen utförligt hur frågeställaren enklast kunde få svar på sin fråga - genom att vara aktiv och inte passivt invänta ett svar på en fråga vars natur enligt mig verkligen går att svara bättre på själv, genom lite enkel forskning.

 

Fast dagens samhälle kanske inte uppmuntrar "lärare" att lära "studenter" att ta reda på saker själva?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, men jag kanske inte VILL svara på en sådan enkel fråga. Kanske jag anser att frågeställaren själv bör kunna finna svaret om han/hon innehar tillräcklig kunskap för att använda detta forum. Dessutom VET jag att frågeställarens kunskapsnivå är tillräckligt hög för att själv kunna lösa uppgiften.

 

Min tolkning är att frågeställaren frågat forumet av ren lathet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...