Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bln38

Win.10 update 10/1909

Rekommendera Poster

bln38
Postad (redigerade)

Hej!

Jag har en Lenovo M920Q Thinkcentre 10RS.....Kan ej uppdatera  till Windowsversion 10/1909 (jag har 10 Pro..) OK att ladda ner, men sedan får jag bara in 30% i datorn plus det här : att uppdatera AMD-filer som inte finns, har bara Intel, utom i min SSD = C disken, o den kan jag ju inte uppdatera...

Varit i kontakt med Lenovo Kundtjänst, som nästan lite ointresserat, bad mig att starta om systemet, gjorde så, utan resultat, bara ett par  onödiga extra timmar att ominstallera allting igen...

Någon som har någon ide, har sett nå'n liten glimt någonstans att problemet faktiskt existerar...

Så snälla HJÄLP!!!! är ......ligt frustrerande!!!

//Bertil...

20200708_143933.jpg

Redigerad av Cecilia
Tagit bort mejladress, det är privat information som inte spamspindlar ska kunna plocka upp /Cecilia, moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hanse

När hade samma problem, så löste jag det genom att stoppa Windows Update,

Gå till START öppna "Administrationsverktyg för Windows", sedan öppnar du "Tjänster",

Därefter öppna "Windows Update" under fliken "Allmänt" går du till "Startmetod" som du

Ändrar från "manuellt" till ”Inaktiverad” efter installationen är så återställs detta

automatisk

HANS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Postad (redigerade)

Kontrollera och installera senaste drivrutiner innan du uppgraderar Windows: https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m920q/10rs/downloads/automatic-driver-update

Kör det automatiska verktyget som börjar med skanning på sidan ovan och när drivrutiner och övrigt är installerat och klart så startar du om datorn (möjligen kan det krävas flera omstarter).

Sedan kan du prova med tipset ovan från Hanse.

Ps. Om du använder ett annat antivirusprogram än Windows Defender Antivirus så pausa detta eller avinstallera innan du påbörjar Windows uppgradering. Efteråt aktiverar du detta igen.
Du behöver inte göra någonting om du kör Microsoft Windows Defender antivirusprogram.

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...