Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

<mailer-daemon@googlemail.com>


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Laso,

Rekommendera Poster

56 minuter sedan, skrev Automan:

Jag har själv vid något tillfälle fått ett mail från mailer-daemon med information om att det mail jag skickat inte kunnat levereras då mottagaradressen varit felaktig. Lösningen har då varit att skicka om mailet efter att ha rättat mottagar adressen och då har heller inga nya mail kommit från mailer-daemon.

 

Ibland blir man blind för det man skrivit in och fast man dubbelkollat och tycker att allt ser rätt ut, kan det vara någon bokstav som fallit bort.

Om du läser hela informationen som står i mailer-daemon kommer du kunna se datum och tidpunkt för mailer som du försökt skicka till mottagaren. Kolla då i mappen Skickat och jämför mottagarens adress med vad som står i mailer-daemon.

 

Nu har jag provat att sända kommande mail till mig med rätt adr. Efter 2 min kom det retur angivet med fel adr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte tog bort dittnamn@gmail.com i stället för dittnamn@gmail.cm från din kontaktlista i Gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Är du säker på att du inte tog bort dittnamn@gmail.com i stället för dittnamn@gmail.cm från din kontaktlista i Gmail?

Jaaaaaaaaaaaa!

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Torparen:

Nu har jag provat att sända kommande mail till mig med rätt adr. Efter 2 min kom det retur angivet med fel adr

Vad står det att det är för adress som är fel då?

 

Obs! skriv inte hela mejladressen utan bara just den del som är fel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torparen: 

Jag ställa en fråga, sänder du från dator!  Är pc  , mac , Linux !

Du använder googel mail adress! 

 

Har du mobil som kan surfa på ? 

Vad händer om sänder till själv från mobilen. ? 

Få samma fel medelande? 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-09-29 på 19:47, skrev Pelle Penna:

om du använder webbläsare för att skicka mail så testa att rensa webbhistoriken

Tack Pelle för ditt tips, vet bara inte hur jag gör. Har returnerat all post verkar som det är slut på skräpet. Men tipsa mig gärna hur jag skall tillämpa ditt råd. Ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har returnerat alla mail,  just nu verkar det lugnt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det berättade du i föregående inlägg. Jag svarade bara på den fråga du ställde till Pelle Penna. Emellertid så förstår jag inte vad du menar med att du har "returnerat" mailen. Menar du att du har skickat tillbaka mailer-daemon-mejlen till mailer-daemon? Jag har bara möjlighet att svara på eller radera ett mejl jag får i hotmail.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Ja det berättade du i föregående inlägg. Jag svarade bara på den fråga du ställde till Pelle Penna. Emellertid så förstår jag inte vad du menar med att du har "returnerat" mailen. Menar du att du har skickat tillbaka mailer-daemon-mejlen till mailer-daemon? Jag har bara möjlighet att svara på eller radera ett mejl jag får i hotmail.

Jag svarar på mailet. Nu har jag ej fått något på 3 dagar, så jag tror att jag är befriad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla svar till mailer-daemon går direkt till en papperskorg.

 

Vad bra att du har slutat att skicka till felaktiga adresser.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Alla svar till mailer-daemon går direkt till en papperskorg.

 

Vad bra att du har slutat att skicka till felaktiga adresser.

Cecilia jag hoppas du skämtar jag har ej sänt mail till mig skälv med adrees

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Eftersom denna tråd är markerad som LÖST, så kan vi låta tråden vara just LÖST, mer diskussion är ju inte nödvändigt, vi lär inte komma längre ändå.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...