Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Båtägare?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Ah, bra! Då har du kanske koll på detta med glasfiber, gelcoat och vård av detta?

Bra!

 

Om man bara kollar Biltema/Jula så ser man att det finns ett gäng produkter för att vårda "ytan".

Eftersom jag inte är båtägare har jag inte heller någon båt och då inte heller koll på lämplig produkt.

Så vad vill jag egentligen?

Jo, jag har ju skaffat en pool i glasfiber och jag tänker mig typ same shit, different name...

Poolen är ny och har inga repor (hoppas jag) men en rengöring ovan vattenlinjen behövs. Jag tänker såpa, bara. Eller vad ska jag använda i båtväg?

Det är troligen bara smuts typ badkar varför det inte behövs starka kemikalier.

Sedan är det då en tanke att "konservera" ytan under vintern. Visserligen kommer poolen att vara övertäckt men ändå.

Till våren skulle jag nog helst bara behöva fylla på med vatten utan att ta bort "konserveringen" om det går.

Finns som sagt rengöring, polish, vax, annat vax, annat jox osv. att välja. 

 

Utan att jaga mygg med elefantbössa - vad ska jag skaffa för enkelt preparat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag hade en båt med ruff en gång i tiden och det sämsta jag gjorde var ju att vaxa den.

Blev ju snorhal när det var lite blött och man skulle ta tig fram efter relingen till fören.

Ja reling, det var ju att ta i, en låg kant efter sidan var det.

Volvo Penta 40 drev samt Volvo B21 marinkonverterad motor på en Norsk Fjord, 24-foot och 32 knop.

Nä vaxning var det sista jag ville ha i alla fall.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, nä halka omkring i poolen kan man ju med fördel låta sig göras av andra orsaker ;)

 

Det blir kanske bara en tvätt med såpa då. Tanken var annars att jag skulle "vara rädd om" den nya poolen.

beskuren1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...