Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisk osynlig


Blander2000
 Share

Go to solution Solved by Blander2000,

Rekommendera Poster

Har en extern LaCie-hårddisk för backup sedan flera månader. Upptäcker nu att den försvunnit från "Den här datorn". Inte heller mitt backup-program hittar den. Men den är fullt synlig i Datorhantering under Diskhantering och enligt den så fungerar den perfekt, har uppdaterad drivrutin och allt. Och lampan på externa disken lyser när jag pluggar in den, så den får ström och har kontakt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När en extern hårddisk eller ett USB-minne inte är inpluggade syns de inte i Den här datorn hos mig heller. Det ser jag som normalt eller missförstod jag dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, skrev Blander2000:

Har en extern LaCie-hårddisk för backup sedan flera månader. Upptäcker nu att den försvunnit från "Den här datorn". Inte heller mitt backup-program hittar den. Men den är fullt synlig i Datorhantering under Diskhantering och enligt den så fungerar den perfekt, har uppdaterad drivrutin och allt. Och lampan på externa disken lyser när jag pluggar in den, så den får ström och har kontakt. 

Om du öppnar Diskhanteraren igen och kontrollerar hur partitionen ser ut, kan du se om det står ”RAW”, ”Inte allokerad” eller något annat än hur mycket som är använt?

 

Om möjligt, ta ett skärmklipp på hur det ser ut i Diskhanteraren så blir det lättare att hjälpa dig här.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Nu har jag löst det. I diskhanteraren kan man välja att tilldela enheten en bokstav. När jag gjorde det dök den upp. (Man kan ju undra varför den försvann, den har ju varit inpluggad hela tiden).

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...