Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Torparen

Konvertera

Rekommendera Poster

Torparen

Kan man (jag) konvertera RAW till JPEG LR-Cl?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso

En korrekt beskrivning i länken på hur man gör, gör ofta så själv när jag vill använda någon bild till att skicka via mail eller lägga upp på Instagram eller annat där det inte går att använda råformat.

Det enda är kanske att det ser ut att vara rätt många inställningar, men det är normalt bara ett fåtal som behövs.

Men det är bara studera text och bilder, annars finns som vanligt tips och guider hos Moderskeppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torparen
12 minuter sedan, skrev Laso:

En korrekt beskrivning i länken på hur man gör, gör ofta så själv när jag vill använda någon bild till att skicka via mail eller lägga upp på Instagram eller annat där det inte går att använda råformat.

Det enda är kanske att det ser ut att vara rätt många inställningar, men det är normalt bara ett fåtal som behövs.

Men det är bara studera text och bilder, annars finns som vanligt tips och guider hos Moderskeppet.

Orsaken till att jag vill konvertera är att jag avser sända bilderna till Lightroom och då slippa köpa mer utrymme än vad som ingår i grundpriset. Bilderna hämtas från CC:s samlingar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...