Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Avicii

Edge Chromium nedladdning

Rekommendera Poster

Avicii

När jag laddar ner en bild eller fil, så lägger sig en liten notis om vad jag laddat ner, längst ner till vänster i Chromium fönstret. Finner detta enbart irriterande då jag måste klicka bort det och det på krysset längst ut till höger. Vill kunna inaktivera detta, men hittar inget i inställningarna. 

Ser ut så här:

image.png.c292363618717d851570ec00e2b95503.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mbgtmari

Nedladdningar visas väl i alla webbläsare inklusive Internet Explorer. De försvinner ju när man stängt webbläsaren. Jag har numera senaste versionen av Edge men har än så länge inte laddat ner något i den webbläsaren. Kan du möjligtvis ha någon nytta av dessa instruktioner?

https://www.tenforums.com/tutorials/46038-turn-off-download-save-prompt-microsoft-edge.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Avicii
16 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Nedladdningar visas väl i alla webbläsare inklusive Internet Explorer. De försvinner ju när man stängt webbläsaren. Jag har numera senaste versionen av Edge men har än så länge inte laddat ner något i den webbläsaren. Kan du möjligtvis ha någon nytta av dessa instruktioner?

https://www.tenforums.com/tutorials/46038-turn-off-download-save-prompt-microsoft-edge.html

Tack, filnedladdningar ja, men inte bilder. Så min exempelbild var inge bra.

Sidan du länkar till visar utifrån Edge, men det ser inte ut så i Edge när jag klickar på General enligt bilden. Har inte de alternativen. I Edge visas inte när jag laddar ner bilder, bara filer.

I Chromium har jag ändrat från defaulta platsen var nerladdningar ska sparas till mappen där jag vill ha dem .

"Fråga före nedladdning var varje fil ska sparas" har jag valt av och på, men jag ser inte att det gör någon skillnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...