Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alternativ till One.com sökes


Injen
 Share

Rekommendera Poster

Hej alla.

Då jag inte på något sätt är nöjd med One.com så söker jag nu någon annan plats där jag kan ha min hemsida + mail-adresser.

Problemet är att jag har hela företagets mail-adresser hos One.com, så vid ev. flytt så får det inte uppstå någon längre tids driftstörning innan adresserna fungerar återigen som de ska.

Hur fungerar detta och vad är den enklaste lösningen här?

 

Problemet med One.com är många, men den mest irriterande är att mina mail titt som tätt fastnar i mottagarens skräpkorg. Detta är mottagare som inte har någonting med varandra att göra, de har olika ISP och olika mail-tjänster.

One.com skyller självklart att det är fel hos mottagarna att mina mail blir flaggade som skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Injen:

Hej alla.

Då jag inte på något sätt är nöjd med One.com så söker jag nu någon annan plats där jag kan ha min hemsida + mail-adresser.

One.com skyller självklart att det är fel hos mottagarna att mina mail blir flaggade som skräp.

Microsoft har en utomordentligt bra mailtjänst som heter Microsoft 365 Business Basic. Synkar även kalender, kontakter mm. Rekommenderas starkt. Mer info: https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/business/compare-all-microsoft-365-business-products?=&activetab=tab%3Aprimaryr2&market=se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Injen:

One.com skyller självklart att det är fel hos mottagarna att mina mail blir flaggade som skräp.

Ja, det är mottagarnas skräppostfilter som flaggar one.com's servrar som skräpavsändare.

Filter kan finnas hos mottagarens mail-leverantör, antivirusprogram och e-postprogram mm. Så det finns risk att ens mail blir fångat i något av dem.

Det är alla mottagares ansvar att titta i sin skräppost-mapp ibland och vitlista de som inte skulle hamnat där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Cecilia:

Jag har hört flera småföretagare och föreningar som är nöjda med Loopia.

Fungerar nog bra för dessa, ganska dyra för privatpersoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev fjed:

Annars kan jag också rekommendera Simply.com.

Baserad i Danmark, tog över Surftown tidigare i år, fungerar bra för privatpersoner. Bra priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar och ursäkta sent svar.

Hur fungerar flytten av domän etc? Så vitt jag vet så har jag ingen bindningstid hos One.com.

Jag bara pratar med Loopia och de fixar flytten eller? Och hur blir det med mejlen? Alla mail som finns hos One.com kommer då att försvinna eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte står något på Loopias webbplats kan du ju lämpligen kontakta dem.

Så länge som du har kvar kontot på One.com bör ju mejlen finnas kvar så att du kan vidaresända dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Injen:

Tackar och ursäkta sent svar.

Hur fungerar flytten av domän etc? Så vitt jag vet så har jag ingen bindningstid hos One.com.

Jag bara pratar med Loopia och de fixar flytten eller? Och hur blir det med mejlen? Alla mail som finns hos One.com kommer då att försvinna eller?

All mejl och hemsida med databas flyttas manuellt. Info hittar du här https://www.loopia.se/bytwebbhotell/

 

Är du osäker på detta kan säkert Loopia hjälpa dig. Jag har varit en del kontakt med Loopia tidigare och de har alltid varit hjälpsamma. Man kan kontakta dem på telefon, mejl eller chatt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...