Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget internet på surfplattan


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

15 timmar sedan, skrev ChristerE:

Nu fick du igång det trådlösa, men det var inte en avstängning av WiFi jag avsåg utan just "Glöm". Något du kan testa om bara en avstängning och följande aktivering inte fungerar, se punkt 2 i artikeln. Möjligheten finns rimligtvis i surfplattan även om den inte kör Windows.
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.694936/windows-10-natverk

 

Jag vet vad du menar, jag prövade det förra gången också men det hjälpte inte. 
Nu fick jag en ingivelse att stänga av och sätta på wi-fi. Det hjälpte ju och så länge det fungerar är jag nöjd med det. 

 

Visst, om samma problem uppstår igen, då prövar jag .

 

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Först en uppdatering. 21 december startade jag om modemet. Därefter kunde jag ansluta surfplattan till wifi. Med samma lösenord som den hela tiden skrikit ut som felaktigt. Jag testade att stänga av plattan, men sedan tvingades jag logga in på nytt. Jag har låtit plattan stå på dygnet runt sedan dess, en månad ungefär. Jag vet inte om det är dåligt för plattan, den drar ju batteri förstås men den tycks inte bli varm eller så. Wifi har sedan dess fungerat helt utan problem.
 

Men, bor jag i ett spökhus kanske där ingenting fungerar? Jag blir tokig snart.
 

Nu har mobilen drabbats av samma åkomma sedan några dagar tillbaka.   Först var det bara ”autentiseringsfel” som jag kunde åtgärda genom lätt tryck på symbolen, i morse krävdes ett lösenord som till en början påstods vara fel men ändå accepterades.
 

Sent i förrgår kväll small det in en varning om mobildata från operatören. Men jag använder ju aldrig mobildata då jag i princip aldrig surfar på mobilen utanför hemmet!
Har för mig att mobilen är inställd på att automatiskt välja mobildata om jag inte har tillgång till wifi, för att övergången ska vara enkel. Har stängt av mobildata nu för jag vill inte att den ska slås på utan att jag vet om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att  den dra mobil data är enkel förklar 

Så fort mobil el surfplata som har simkort i sig , har två läggen . 1 allt ha på mobildata , eller av slagen !

Se kan  du välja om synck efter viss data i bagrunden

Typ epost inget annat 

 

Om det så mobil känner igen ett wi-fi så kommer stänga ner mobil data så länge har kontakt wi-fi , känner av inte kontakt med wi-fi , kommer över mobildata

 

Att den tappar kontakt wi-fi ! Kan beror flera faktor , dålig signal, fel kanal , 

Dålig ställe ha raouten Osv 

Störningar av grannar . Vanliga hushållsapparater kan störa.

Belastning anta enheter. M.m

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den slår över till mobildata har jag ju skrivit själv, men nu har jag stäng av den den funktionen.

Svårare att förklara är varför det nu är mobilen, och endast mobilen som ständigt tappar kontakten med wi-fi, men inte surfplattan som gjorde det för någon månad sedan. 

Nej, routern står inte på dåligt ställe, den står på samma ställe som den stod när allt fungerar utan problem.  Jag har inga hushållsapparater!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev att har grannar omkring dig

Om denna grannar bytt eller uppgraderar sina raouter? 

Så kan  bli kanal krock ! 

Det jäller 2,4 ghz wi-fi! 

 

Jag lägger mig alltid utanför mina grannar,  då behöver lite program .

För att hitta rätt kanal ! 

Bor man på bra ställe, så kan man prata sina grannar ! Komma överens 

Jag bor med över 100 grannar . Så blir svårt.  Därför så kollar av då och då . 

 

Eftersom du bor i Stockholm området

Så har möjlighet hjälp till .. längre fram 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...