Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver annons blockerare för Chrome (Android)


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har fått problem med annonser på en webbsida jag brukar besöka (modthesims.info) , speciellt "Download" sektionen går inte att använda då reklam lägger sig över sökrutan. Fick häromdagen problem med pop up meddelanden om cookies och hur många gånger jag än accepterade dem så sparades inte valet. Nu slipper jag det men får störande reklam istället. Har försökt nå Chrome web store men får meddelandet att det för närvarande inte går att besöka för Android. Behöver hjälp med att stänga av reklam i Google Chrome. Och nej, tänker inte byta webbläsare. 

 

Edit: Bild tillagd 

Screenshot_2020-09-22-07-17-37-696_com.android.chrome.jpg

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, installerade den version jag hittade i Play butiken. Men hur gör jag? Appen vill hela tiden att jag reaktiverar mitt konto. Men jag behöver inte VPN, bara Adblock. 

 

Edit: hittade ett hjälp ämne i appen. Det verkar krångligt. Finns det inget likt uBlock att installera? 

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, lösningen verkar vara att använda en annan webbläsare som stödjer tillägg även i Android som Firefox eller som Adblock Browser, från samma som gör välkända tillägget Adblock Plus, för att få inbyggd blockerare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Cecilia säger, alla dessa använder VPN.

 

Dessutom är det inte den från Play du ska ha, du ska ha den från XDA, de gör olika saker, samma Dev, men den på Play är inte för Adblock.

 

Jag kör Opera med Adblock, funkar kanon ?

Redigerad av NicoIe
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, får undvika den sidan då så slipper jag reklamen. Är inloggad med Google kontot i Chrome och vill därför inte byta. Men tack för svaren. ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...