Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från Windows Live Mail till Outlook


delarosee
 Share

Rekommendera Poster

Jag behöver hjälp! Har köpt en ny dator och startat Outlook. Jag behöver flytta alla mail från den gamla datorn (Windows Live Mail) till den nya. Men jag får det inte att fungera. Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skriver om 3 alternativ i Scenario 2:

  1. Installera Outlook på den gamla datorn
  2. Installera Live Mail på den nya datorn
  3. Flytta via IMAP (webmejl konto), eM Client (ett epostprogram) eller använda ett verktyg

Alternativ 2 lär väl inte gå längre eftersom man inte kan ladda ner Live Mail längre.

 

Är alternativ 1 möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanteras e-posten med IMAP behövs ingen migrering, i alla fall inte för e-breven. Det finns med i guiden men kan vara värt att nämna direkt här i tråden. För TS men även för andra i motsvarande situation, som hittar tråden.


"When you are using OE, WM or WLM with an IMAP account, then there is no need to migrate your emails as these are synced with the mail server. Simply configure your IMAP account in Outlook, and Outlook will start synching the emails."
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev delarosee:

Jag behöver hjälp! Har köpt en ny dator och startat Outlook. Jag behöver flytta alla mail från den gamla datorn (Windows Live Mail) till den nya. Men jag får det inte att fungera. Kan någon hjälpa mig?

Om du använt Outlook i MS Office för hanteringen av Live Mail och sparat dem i mappar i Outlook, kopierar du .pst-filen som finns i din gamla dator till din nya.

I din nya dator väljer du att lägga till .pst-filen i Outlook så skall du kunna komma åt all e-post som där är sparad.

 

Har du tidigare konfigurerat Outlook i Office att hantera all e-post som IMAP, precis som ChristerE skriver, finns all e-post som normalt hamnar i inkorgen, fortfarande kvar på servern där e-posten hamnar.

Det är enbart e-post som sparats i egna skapade mappar i Outlook som ligger i .pst-filen. 

Är Outlook konfigurerat att hantera e-posten som POP3 och Outlook skall tömma servern när e-post hämtas gäller det även inkorgen där e-posten finns kvar i .pst-filen.

 

.pst-filen heter något mer än .pst, vanligtvis ett namn som kontot har. Exempel på namn kan vara outlook.pst, mail.pst mittkonto.pst eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...