Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komma in i låst samsung


Krims4
 Share

Rekommendera Poster

jag citerar från swedroid

Är telefonen låst går den dessvärre inte heller att återställa, utan då behöver man ha inköpskvitto och sedan lämna in telefonen hos Samsung, då de har möjlighet att återställa den.

 

https://swedroid.se/forum/threads/loesenord-funkar-ej-efter-uppdatering-utelast-fran-mobilen.184811/#post-2633167

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Monshi:

jag citerar från swedroid

Är telefonen låst går den dessvärre inte heller att återställa, utan då behöver man ha inköpskvitto och sedan lämna in telefonen hos Samsung, då de har möjlighet att återställa den.

 

https://swedroid.se/forum/threads/loesenord-funkar-ej-efter-uppdatering-utelast-fran-mobilen.184811/#post-2633167

Försvinner allt man har på mobilen då? Bilder osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att ansluta en USB-kabel mellan telefonen och en dator?

Om inställningarna, i mobilen, för USB är "rätt" inställda kan du förhoppningsvis komma åt dina bilder den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett googlekonto med gmail så är ju chansen stor att du har aktiverat google photo och då kan du logga in där om du nu inte har samma lösenord förstås, det som du glömt bort, men där kan man komma vidare och ändra lösenord.

Google foto laddar ju upp bilder automatiskt så där kan du ha hela samlingen med lite tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Har du ett googlekonto med gmail så är ju chansen stor att du har aktiverat google photo och då kan du logga in där om du nu inte har samma lösenord förstås, det som du glömt bort, men där kan man komma vidare och ändra lösenord.

Google foto laddar ju upp bilder automatiskt så där kan du ha hela samlingen med lite tur.

Jo det har jag men inte aktivetar det.  Alla bilder och filer är på det interna minnet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Har du testat att ansluta en USB-kabel mellan telefonen och en dator?

Om inställningarna, i mobilen, för USB är "rätt" inställda kan du förhoppningsvis komma åt dina bilder den vägen.

USB debugging? Tyvärr inte. Hade det problemet förut också när skärmen hade gått sönder och jag skulle försöka ta mig in med en otg kabel men då inte usb debugging var aktiverat kom jag inte in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du lär dig läxan denna gång, säkerhetskopia är A och O på alla elektroniska enheter. Orsaken till dataförlust kan vara mången.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev Monshi:

Hoppas du lär dig läxan denna gång, säkerhetskopia är A och O på alla elektroniska enheter. Orsaken till dataförlust kan vara mången.

 

De är ju fortfarande kvar, bara det att jag inte kommer in på mobilen pga lösenordet.  Köpa knark på plattan och ha mobilen på sig kanske skulle funka?  Så polisen tar mobilen och läser upp den.

 

Om nu ens dom kan det.  För vad jag läst är Samsung s7 krypterad, men de kanske har nåt sätt att ta sig in ändå? 

 

Eller om det finns nåt företag som kan ta sig in eller få ut all fara från mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Krims4:

Eller om det finns nåt företag som kan ta sig in eller få ut all fara från mobilen.

Du kan höra med Ibas som hjälper polisen och andra med att få hur data från kraschande hårddiskar och annat liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Har du inte något micro SD-kort i för i så fall ligger bilderna nog där

Nej. Bara internminne 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...