Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ställa in startsida i Edge


Gigabyte
 Share

Rekommendera Poster

11 timmar sedan, skrev vertpre:

Förstår inte riktigt vad detta har med TS fråga att göra. TS har väl Edge Chromium installerad? Är det något jag missar här?

 

Dessutom, Group Policy som du har nämnt tidigare finns inte i Win 10 Home om det är det TS har. Då måste man lägga tid på installera det om man nu lyckas.

 

Vad jag skulle vilja veta, är vilka inställningar du har för att öppna Edge Chromium med flera flikar och samma startsida? Jag kan bara få första fliken att öppna med den startsidan jag har bestämt. Öppnar jag en ny flik kommer inte startsidan upp. Klickar jag på HEM ikonen med den nya fliken aktiv kommer startsidan upp.

Du har inte missat något. ? Jag hade inte kikat på TS bilder, men ser nu att det är Chromium.

Jag bara beskrev hur jag gjorde. Man behöver inte gå via Group Policy, registerhacket gör samma sak.

 

Jag testade först med att aktivera Tab grupper för att kunna skapa en tab grupp, men jag gillar inte upplägget. Har i stället lagt till alla webadresser till mina flikar under min startsida. Hittills har det funkat som jag vill ha det. Lite omständigare att uppdatera alla flikar då Chromium saknar alternativet "Uppdatera alla", som man gör i Edge och IE. För att uppdatera alla sätt muspekaren på fliken längst till höger, klicka inte på fliken, håll inne Ctrl+Shift och vänsterklicka på fliken sedan högerklicka och välj uppdatera. Då uppdateras samtliga flikar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På 2020-09-20 på 21:23, skrev Avicii:

Testa med att registerhacket så du får "Tillåt att Microsoft Edge-webbläsare används sida vid sida" aktiverat. Du hittar beskrivningen under Step 2 på följande sida:

https://www.askvg.com/tip-how-to-restore-old-legacy-microsoft-edge-browser-after-installing-new-edge-in-windows-10/

Det står Access Denied när jag försöker med denna länk. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att jag använder nya Edge baserad på Chromium och Windows 10 home.

 

En variant på lösning är att välja sökning i adressfältet istället för sökruta. (Se inställning i bilden.) Då används adressfältet inställt för duckduckgo även för sökrutan och man slipper bing som sökmotor. Det fungerar både vid ny flik och vid ny session. Det känns dock inte inte riktigt bra att göra sökningar i adressfältet. (Men det kanske är en vanesak.)

4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Gigabyte:

(Men det kanske är en vanesak.)

Skulle tro det, när du har sökt i adressfältet 20 gånger eller så känns det nog inte så konstigt längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar ett tag och känner hur det känns. En nackdel (eller fördel) skulle kunna vara att det automatiskt kommer upp webbadresser som sökförslag och inte bara "vanliga sökningar" vid sökning i adressfältet.

Redigerad av Gigabyte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...