Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ställa in startsida i Edge


Gigabyte
 Share

Rekommendera Poster

Det står:  Sökmotor som används i adressfältet      DuckDuckGo (Standard)

Vad behöver jag göra mer för att det ska fungera?

 

Kan du utveckla vad jag ska ändra här?

28 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Om du vill ha duck duck go som startsida edge://settings/onStartup

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha DuckDuckGo som startsida, öppnar du Inställningar. Välj "Vid Start". Markera "Öppna en specifik sida........" och sedan "Lägg till en ny sida". Kopiera webbadressen till DuckDuckGo och listra in den i rutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som nu är inställt: Öppna en specifik sida eller specifika sidor

Och står en lång lista med kanske 30 webbadresser där duckduckgo.com är en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Gigabyte:

Törs jag ta bort alla adresser utom duckduckgo?

Ja, annars kommer alla 30 sidorna att öppnas när du startar Edge. D.v.s. om du inte vill ha det så.

 

Har du lagt till alla 30 sidorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK Ska testa att stänga alla öppna Edge webbsidor och nystarta Edge men det får bli senare.

Jag bifogar även de inställningar jag har nu.

1.jpg

2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar fortfarande inte som jag vill. När jag nystartar Edge så blir duckduckgo startsida men inte om jag startar en ny session av edge. Jag brukar ha flera projekt igång samtidigt och starta en ny session genom att högerklicka på ikonen för webbläsaren underst på sidan. Går det att ställa in Edge så att duckduckgo blir startsida även när man startar en ny session av edge och inte bara vid nystart av edge? Det fungerar med Internet explorer och firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något lämpligt att ställa in på sidan "Sidan Ny flik"?

 

Vad får du upp när du startar en ny session?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste lösningen för dig är att klicka på Hem ikonen efter det att du har öppnat ett nytt fönster.

Tror inte att det går att få det som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev Gigabyte:

Det fungerar fortfarande inte som jag vill. När jag nystartar Edge så blir duckduckgo startsida men inte om jag startar en ny session av edge. Jag brukar ha flera projekt igång samtidigt och starta en ny session genom att högerklicka på ikonen för webbläsaren underst på sidan. Går det att ställa in Edge så att duckduckgo blir startsida även när man startar en ny session av edge och inte bara vid nystart av edge? Det fungerar med Internet explorer och firefox.

Exakt så ville jag också ha det.

Efter googlande har jag kommit fram till att lösningen är Edge + Edge Chromium. Det funkar att ha dem sida vid sida och samma startsida, t.ex. Google på båda. Jag har 13 flikar som öppnas med Edge, Google först. 19 flikar som öppnas med Edge Chromium, Google först. Det är andra adresser på Edge flikarna än på Chromium flikarna. Startsida är förstås valbart, men jag har Google. Utan Google hade jag inte löst detta.

 

Installerar man Chromium så försvinner Edge, men avinstalleras inte, utan göms undan utan access.

 

Utgångsläget för mig var att jag hade Chromium. Hämtade då policyfiler från Microsoft. Öppnade Group Policy och aktiverade det ny tillägget "Tillåt att Microsoft Edge-webbläsare används sida vid sida". Kontrollerade i registret att den nya nyckeln hade rätt värde. Sedan avinstallerade jag Chromium, startade om och installerade Chromium. Och då fanns båda webbläsarna.

Man kan säkert göra detta om utgångsläget är att man har Edge, lägga till nyckeln direkt i registret och installera Chromium.

 

Nackdelen med Edge är att man inte kan "Visa flikar på en separat rad".

 

Startsida.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra lite research och testa detta. Google fungerar ofta bra men jag undviker Google när det är möjligt. De lever på att sälja information om användarna och är mycket stora. Helst använder jag Firefox men Firefox fungerar dåligt vid utskrifter ibland. Opera fungerar bra vid en del applikationer men återställer inte webbsidorna efteråt om datorn kraschar. Edge har fungerat extra bra vid två specifika applikationer. Synd att inte startsidan kommer upp vid ny session men det kanske man vänjer sig vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Gigabyte:

Jag ska göra lite research och testa detta. Google fungerar ofta bra men jag undviker Google när det är möjligt. De lever på att sälja information om användarna och är mycket stora. Helst använder jag Firefox men Firefox fungerar dåligt vid utskrifter ibland. Opera fungerar bra vid en del applikationer men återställer inte webbsidorna efteråt om datorn kraschar. Edge har fungerat extra bra vid två specifika applikationer. Synd att inte startsidan kommer upp vid ny session men det kanske man vänjer sig vid.

Du kan ha vilken startsida som helst.

 

Gjorde en test nu och startade en session av Edge. Startsidan med flikarna öppnas.

Startade en till session av Edge och samma startsida öppnas, men inte flikarna. Alltså 2 sessioner av Edge sida vid sida och samma startsida.

 

Testa med att registerhacket så du får "Tillåt att Microsoft Edge-webbläsare används sida vid sida" aktiverat. Du hittar beskrivningen under Step 2 på följande sida:

https://www.askvg.com/tip-how-to-restore-old-legacy-microsoft-edge-browser-after-installing-new-edge-in-windows-10/

 

För min del tänker jag inte ha 2 Edge sida vid sida, utan Edge + Edge Chromium. Edge Chromium har mer finesser och är lättare att få så att det passar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Avicii:

Du kan ha vilken startsida som helst.

 

Gjorde en test nu och startade en session av Edge. Startsidan med flikarna öppnas.

Startade en till session av Edge och samma startsida öppnas, men inte flikarna. Alltså 2 sessioner av Edge sida vid sida och samma startsida.

 

Testa med att registerhacket så du får "Tillåt att Microsoft Edge-webbläsare används sida vid sida" aktiverat. Du hittar beskrivningen under Step 2 på följande sida:

https://www.askvg.com/tip-how-to-restore-old-legacy-microsoft-edge-browser-after-installing-new-edge-in-windows-10/

 

För min del tänker jag inte ha 2 Edge sida vid sida, utan Edge + Edge Chromium. Edge Chromium har mer finesser och är lättare att få så att det passar mig.

Förstår inte riktigt vad detta har med TS fråga att göra. TS har väl Edge Chromium installerad? Är det något jag missar här?

 

Dessutom, Group Policy som du har nämnt tidigare finns inte i Win 10 Home om det är det TS har. Då måste man lägga tid på installera det om man nu lyckas.

 

Vad jag skulle vilja veta, är vilka inställningar du har för att öppna Edge Chromium med flera flikar och samma startsida? Jag kan bara få första fliken att öppna med den startsidan jag har bestämt. Öppnar jag en ny flik kommer inte startsidan upp. Klickar jag på HEM ikonen med den nya fliken aktiv kommer startsidan upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...