Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skrivar-usb


loveit
 Share

Rekommendera Poster

Har Canon pixma ip 2850 skrivare och en HPstationär dator. Spelar ingen roll i vilket usb-uttag jag stoppar skrivarsladden så funkar det inte. Stoppar jag mus-, tangentbord-,hörlurar-, externhårddisksladd i vilket usb-uttag som helst så funkar alla. När jag skall skriva ut något med sladden kopplad så får jag meddelandet " 0 dokument har skickats". Jag installerade skrivaren flera ggr. t o m från Canon-hemsida som gjorde fullständig installation.  Det hjälpte inte.  Min gissning är att ingen kommunikation sker mellan dator och skrivare. Det kan förstås vara något annat än usb-uttagen som spökar. Bör nämnas att när jag kopplar skrivarsladden till en gammal Lenovo bärbar dator så funkar skrivare. Tacksam för tips.    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev loveit:

Ja, canonskrivarsymbolen är grönbockad.

Jo men det är bara I Enheter & skrivare. Det som "bgjo" avser tror jag är när du klickar på skriv ut så får du upp rullgardinsmeny med olika skrivarval där måste du välja den skrivare du vill använda typ din Canon eller spara som PDF eller något annat val

 

 

På 2020-09-17 på 19:19, skrev bgjo:

Hej,

Har du valt rätt skrivare i utskriftsmenyn?

 

Skärmbild 2020-09-17 191638.png

 

HANS

Redigerad av Hanse
ändring i text
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova detta

Öppna services.msc/bläddra ner och markera Print Spooler/starta om tjänsten (uppe till vänster på sidan)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Tyvärr, valde rätt skrivare i utskriftmenyn, körde felsökare, startade om task manager flera ggr etc. utan resultat. Bör nämnas att jag har en Canon-scanner som är ett par år äldre än Canon-skrivaren och den fungerar som den ska oavsett vilken usb den använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2020-09-17 på 18:58, skrev loveit:

när jag kopplar skrivarsladden till en gammal Lenovo bärbar dator så funkar skrivare

Om du på den Lenovon delar ut skrivaren och på HP väljer att lägga till den skrivaren som en nätverksskrivare, fungerar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, Jag gjorde åtgärden, försökte skriva ut en text, blev ingen utskrift  men en notifiering dök upp i samband med att skrivarsymbolen visades i aktivitetsfältet: " 1 dokument väntar för utskrift", efter ett par sekunder " 0 dokument väntar för utskrift". Verkade som utskriftordern mottogs först men försvann på vägen. Ledsen att besvära, jag kan ju skriva ut via Lenovon, men eftersom jag surfar mest på den HP-stationära och då och då vill jag gärna skriva ut något jag har framför mig på skärmen och inte går, känns det irriterande, för jag måste då starta Lenovon, leta fram sidan jag har på den stationera, markera det som ska skrivas osv.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...