Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skumt meddelande


Torparen
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Bif har kommit till mig några gånger i går och i dag. Det som händer är följande: Kan sända och ta mot mail men då jag försöker sända till mig  skälv  funkar det ej. Är det någon form av skräpprogram? 

 

från:

 

 

 

 

Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>

till: xxx@gmail.com
datum: 16 sep. 2020 13:18
ämne: Delivery Status Notification (Delay)
skickat från: mail-sor-f69.google.com
signerat av: googlemail.com
säkerhet: cleardot.gif Standardkryptering (TLS) Läs mer
cleardot.gif: Viktigt enligt Googles magi.
Redigerad av Cecilia
Tagit bort mejladress, det är privat information som inte spamspindlar ska kunna plocka upp /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är väl bara huvudet på mejlet. Kommer det inte någon mer text längre ner där det står mer information?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har som vanligt rätt. Här kommer ytterligare. Om du ej kan bringa klarhet nu så skall jag försöka finna igen ursprunget som är flera A4-sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, skrev Cecilia:

Du glömde nog att klistra in något mer.

Sorry är åldern.

Gränser för att skicka och ta emot e-post

I Gmail begränsas hur mycket e-post du får skicka och ta emot varje dag och hur många personer du får lägga till som mottagare. Det gör vi för att förhindra skräppost och skydda konton.

Hur åtgärdar jag problemet?

Läs om orsakerna nedan och hur du kan undvika dessa meddelanden visas igen.

Obs! Läs mer om sändningsgränser för Gmail som används genom arbete eller skola om du använder Gmail-kontot genom arbetet, skolan eller någon annan organisation.

Du har nått en sändningsgräns för e-post

 

Det gick inte att skicka dina e-postmeddelanden

 

En kontakt tar emot för mycket e-post

 

En av mottagarna är en kontakt på Google+

 

Förhindra att dina e-postmeddelanden blockeras av Gmail

Om du skickar många e-postmeddelanden åt gången eller till stora grupper kan du läsa om hur du förhindrar att e-post till Gmail-användare blockeras.

 
Ge feedback om denna artikel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser mer ut som en bit av en webbsida. Är det verkligen från mejlet och då det som står högst upp?

 

Hur var det använde du webbsidan Gmail (mail.google.com) i Chrome för att hantera dina mejl eller var det något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det där ser mer ut som en bit av en webbsida. Är det verkligen från mejlet och då det som står högst upp?

 

Hur var det använde du webbsidan Gmail (mail.google.com) i Chrome för att hantera dina mejl eller var det något annat sätt?

Frånsett åldern kommer texten med det mail jag sänt dig

Om du skickar många e-postmeddelanden åt gången eller till stora grupper kan du läsa om hur du förhindrar att e-post till Gmail-användare blockeras.

Då jag klickar på bifogad Länk får jag upp flera A4 sidor med text, har ej orkat läsa igenom allt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte skickar så många mail som det varnas för kan ditt mailkonto vara hackat och används av annan för att skicka skräppost. 
Byt lösenord till ditt mailkonto, avvakta sen till i morgon och prova skicka mail. 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev polken:

Om du inte skickar så många mail som det varnas för kan ditt mailkonto vara hackat och används av annan för att skicka skräppost. 
Byt lösenord till ditt mailkonto, avvakta sen till i morgon och prova skicka mail. 

 

Ja jag tror du har rätt. Meeen hur byter jag lösenord? Är det inte en aning skumt att hackers kommer in då jag har AVG:s samtliga program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats byta lösenord. Så tack för hjälpen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev polken:

Inget i din dator kan skydda ett konto hos någon annan. Ditt mailkonto är hos google. 
 

 

OK jag förstår föreslår att vi tills vidare lägger detta i arkivet tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Skumt meddelande
22 timmar sedan, skrev polken:

Om du inte skickar så många mail som det varnas för kan ditt mailkonto vara hackat och används av annan för att skicka skräppost. 
Byt lösenord till ditt mailkonto, avvakta sen till i morgon och prova skicka mail. 

 

Hej igen, har som du rekommenderade bytt lösenord. NU är problemet lik fö..nat tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

Hej igen, har som du rekommenderade bytt lösenord. NU är problemet lik fö..nat tillbaka.

Bif erhållen text.

E-post avvisas med ett felmeddelande

Som G Suite-administratör kan du hjälpa till att felsöka e-postmeddelanden som avvisas med ett felmeddelande som inte bidrar till att lösa problemet.

Beroende på dina kontoinställningar i G Suite eller innehållet i meddelandet finns det ett antal möjliga skäl till att meddelandet avvisats. Meddelandet kan exempelvis ha markerats som skräppost av det utgående skräppostfiltret. Eller också kan begränsningar för inkommande gateway ha gjort att mottagarens servrar avvisade meddelandet. Vi har skyddsfunktioner som hindrar spammare från att registrera sig för G Suite och skicka skräppost.

Om din organisations G Suite-konto har inaktiverats på grund av skräppost av misstag måste du återställa ditt konto.Kontakta G Suites support för mer information. 

Rekommenderade lösningar

Skicka massmeddelanden med grupper

 

Uppmana mottagaren att vitlista din domän

 

Använda Gmail med POP/IMAP-klienter

 

Kontrollera dina inställningar för inkommande gateway

 

Relaterade ämnen

 
Ge feedback om denna artikel
 
 
 
 
 
 
Var det här till hjälp?
JaNej
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du G suite och inte ett vanligt Gmail-konto?

 

Kom mejlet när du skickade ett mycket kort testmeddelande till dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har du G suite och inte ett vanligt Gmail-konto?

 

Kom mejlet när du skickade ett mycket kort testmeddelande till dig själv?

Vanligt Gmail-konto Ja jag skrev enbart test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det står precis likadant som det du klistrade in när du började med den här frågetråden (så när som på datum förstås)?

Vad är ämnesrubriken som syns i listan över alla mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail Delivery Subsystem

12:14 (för 5 timmar sedan)
 
 
cleardot.gif
cleardot.gif
till mig
cleardot.gif

 

Har försökt finna mailadr till gmail Support men tji.

 
 
Felikon

Leveransen har inte slutförts

Ett tillfälligt problem uppstod när meddelandet skulle levereras till xxx@gmail.cm. Gmail försöker igen i 23 timmar till innan försöket avbryts. Vi meddelar dig om meddelandet inte går att leverera.
Redigerad av Cecilia
Tagit bort mejladress, det är privat information som inte spamspindlar ska kunna plocka upp /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Det är väl inte så konstigt att det blir fel om du skrivit din adress med slutet @gmail.cm. Den ska väl sluta på @gmail.com.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Det är väl inte så konstigt att det blir fel om du skrivit din adress med slutet @gmail.cm. Den ska väl sluta på @gmail.com.

Tack! tänk vad enkelt då man ser felet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det var ju inte problemet med mejlet du började tråden med, där står det gmail.com och så vitt jag minns stod det även korrekt före @.

 

Det kan vara bra att lägga in sig själv som en kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Cecilia:

Fast det var ju inte problemet med mejlet du började tråden med, där står det gmail.com och så vitt jag minns stod det även korrekt före @.

 

Det kan vara bra att lägga in sig själv som en kontakt.

Ja det var så att det jag sände till forumet var mailet från ???. Jag har min adr som kontakt, men av någon konstig anledning är (var) där 2 adr. Den felaktige är nu borta. Men ändå konstigt felmeddelande. Förhoppningsvis är nu problemet (orsakat av mig) löst så än en gång tack för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...