Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird uppdatering


5DatorBytt
 Share

Rekommendera Poster

Förstår inte heller varför Monshis förslag inte skulle fungera, varför det skulle vara krångligare, huvudsaken är ju att man verkligen gör backup på rätt profil. Sedan är ju resten enkelt.

 

Sedan är det bara att följa Monshi´s råd punkt för punkt, så slipper man in i CMD och krångla, där är det ju enkelt att skriva fel tecken om man inte är van, så fungerar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev Laso:

Förstår inte heller varför Monshis förslag inte skulle fungera, varför det skulle vara krångligare, huvudsaken är ju att man verkligen gör backup på rätt profil. Sedan är ju resten enkelt.

 

Sedan är det bara att följa Monshi´s råd punkt för punkt, så slipper man in i CMD och krångla, där är det ju enkelt att skriva fel tecken om man inte är van, så fungerar det inte.

Det är klart att det fungerar. Men mitt första förslag hade heller inget med kommandotolken att göra. Man öppnar en textfil i Anteckningar, kopierar en rad och klistrar in den över två andra rader och sparar. Enklare, eller hur? Men nu gör vi inte detta till nån tävling. Huvudsaken att TS får tillbaka sina lokala mappar och annat innehåll.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avinstallerat Th nu jag gick via Kontrollpanelen. Men om man installerar om Th ska inte Th fråga efter inställningar profil och dylikt. Jag fick upp samma ruta nu som om det var det gamla Th.

" Din Thunderbirdprofil kan inte användas.Den kan saknas eller vara oåtkomlig". För mej verkar det konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om du avinstallerar kan det finna filer kvar efter installation, som profil-filer. Ta bort alla dessa/kopiera dem.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...