Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra namnservrar blir problem?


FattarInget
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Har lite problem och kan börja med att säga att jag inte förstår mycket om det här ämnet, därför jag vänder mig hit för hjälp.

Det är så att jag skaffade Office 365 och använde mig då av en Domän från ett annat företag. Jag fick då ändra namnservrar till Microsoft så jag kunde använda min Domän. Problemet är nu att jag vill göra en enklare wordpress sida med de som har min domän, men kan ej göra detta för att jag inte använder deras namnservrar.

 

Om jag skulle ändra tillbaka till min domän holders namnservrar vad händer då med min mail som jag har hos microsoft?

Försökt kontakta support hos båda parter, och fått lite olika svar.

En ide var att göra en "Cname" post hos microsoft som peka till min domän holders sida, detta funka ej. Någon sa att de inte gick göra en wordpress utan att använda deras servers. Hos microsoft har jag blivit runt skickad och väntar på svar.

 

Är det någon som har en ide om hur man kan lösa detta?

 

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev polken:

Gå till sidan https://admin.microsoft.com/AdminPortal/Home#/Domains  Klicka på din domän och ändra eller lägg till DNS-post som pekar på WP-serverns IP-adress.

 

Jag fick en adress(icke ip adress, utan vanlig webbadress) av de som har min domän som jag skulle lägga till under CNAME , detta funkade ej. När jag skulle lägga till Alias för min post stod, det att använda "WWW" om du vill koppla "www.dittföretag.com" till den här posten.

 

Jag kunde inte använda WWW för det var redan en A post som använde detta.

 

När jag pratade med Microsoft support sa de att mina domän skulle lägga till ett CNAME och A post..... När jag sedan pratade min domäns support igen fick jag till svar att de var fel på namnservern.

 

Det är som kinesiska för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...