Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
AK-61

Hur dumt kan det vara?

Rekommendera Poster

AK-61

Hej!

Jag har köpt en ny dator. Hur himla dumt kan det vara att det ska vara så svårt att få reda på vad för moderkort som finns i den.

Jag har laddat ned manual från ASUS hemsida men det är en enkel manual för information om var man ska ansluta kablar mm.

Ingen information om vilket moderkort är installerat. Jag vänder mig till ASUS hemsida för att få mer information. Där står det att jag ska

trycka på paus knappen när BIOS laddar in Windows för att se vilket moderkort som är installerat. Går ej utan det enda som händer är att

jag hamnar på att skapa konto för Windows och inget annat. Det är jag inte intresserad av utan jag vill veta vilket moderkort som är intresserad så jag kan ladda ned

manual för moderkortet,  Det var enklare när man byggde dator själv då fick man alltid manualer för allting, Nu måste jag öppna datorn och föröka hitta på moderkortet vilket moderkort som är installerat.

Hur fördömt ska det vara egentligen.

Alf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mbgtmari

Speccy visar i alla fall mitt moderkort

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Det verkar som CCleaner övertagit ägandeskapet av Speccy så kontrollera att du bockar ur eventuella föreslagna fripassagerare när du laddar ner programmet.

Här kan du läsa om programmet

https://www.pconline.se/program-guiden/systemverktyg/speccy-gratis-hardvara/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mbgtmari

Jag förstår inte vad du menar med Ock??????????????? Jag fick, som sagt, reda på namnet på mitt moderkort när jag körde Speccy efter att ha laddat ner programmet. Se "Motherboard" i Tommy k Johanssons skärmbild!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...