Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

App som inte går att avinstallera.


Renfield
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Blizzards Diablo listas bland mina appar, men av någon anledning går det inte att avinstallera (eller att ominstallera, vilket battlenet rekommenderar). Spelet finns inte heller bland mina program. När jag ska fylla i vilka appar brandväggen ska tillåta finns Diablo med (och det står även var det ska finnas på hårddisken) men man kan inte bocka för spelet så att brandväggen inte ska hindra det. 

Eftersom Diablo inte finns bland mina program och inte går att bocka av i listan över appar som brandväggen ska tillåta misstänker jag att spelet inte finns på datorn längre, men då borde det väl inte dyka upp bland listan över mina appar? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova och ladda ner Voidtools Portable https://www.voidtools.com/    och se om programmet hittar några rester av programmet att ta bort. Du skriver på sökraden Blizzards Diablo och ser vad som kan dyka upp, markerar och tar bort. Var uppmärksam på att ALLT som innehåller Blizzards Diablo dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är lösningen på att fullständigt få bort ett program faktiskt att lägga in programmet på nytt och sen avinstallera enligt programmets instruktioner.
Avinstallerar man på annat sätt kan det lämna rester som det verkar för dig.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...