Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förråd belysning


Amjad
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan!
Jag vill bygga ett förråd i min trädgård och har några frågor som jag behöver svar på.
- Cirka hur mycket kostar det att bygga ett förråd i sin trädgård som man kan ha massa saker i?
- Hur långt måste jag gräva för att få in elektricitet in i förrådet om den kommer ligga några meter ifrån mitt hus?
- Jag vill installera belysning där inne i förrådet, hur gör jag det? och i så fall hur mycket kommer det att kosta? Vilka trådar använder man?
- Är det lagligt att jag installerar el i mitt förråd själv?
- Hur mycket kostar det att bygga ett förråd som är 10 kvadratmeter? Vill gärna ha med lite fönster och en element så om man ska sova där någon dag.
 
Mvh
Amjad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Amjad:

Är det lagligt att jag installerar el i mitt förråd själv?

Nej, allt installationsarbete ska utföras av en elektriker som antingen jobbar under ett företags egenkontrollprogram eller är auktoriserad/behörig själv.

 

Det medför att dina andra frågor gällande el kan besvaras med att det vet elektrikern.

 

Frågorna gällande kostnaden för själva förrådsbyggnaden är lite som att fråga om hur långt ett snöre är. Det beror alltså på väldigt många olika faktorer så jag föreslår att du besöker ett större byggvaruhus som säljer friggebodar för att ta reda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...