Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

net monitor

MoWax

Rekommendera Poster

Med NetMonitor kan du se aktuell signalstyrka (i dBm) mot basstationen, grannkanaler och signalstyrkan till dessa, samt en massa annan info som för en vanlig svensson mest är hieroglyfer :)

När du valt NetMonitor skriver du in en siffra, tex 1, då kommer du in i själva NetMonitor. Nu ligger NetMonitor framme istället för operatörens namn. För att få bort det, gå in i menyn, välj NetMonitor igen och skriv in siffran 0

Menyn används främst av mobiloperatörernas servicefolk.

The question is not if you are paranoid, the question is if you are paranoid enough

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

leta runt på nätet, sök på Nokia NetMonitor i nån sökmotor så kan du hitta lite info om den, men i övrigt så finns inga instruktioner till den.

Jag skulle iof kunna förklara hur den funkar, men det tar ett tag.

Att den bara kommit upp är märkligt, det ska den inte kunna göra, menyn måste aktiveras via ett program, tex Nokia LogoManager. Gjorde du nåt speciellt med telefonen i samband med att menyn kom fram?

The question is not if you are paranoid, the question is if you are paranoid enough

Länk till inlägg

telefonen har krånglat länge sen en dag så fanns den där bara. kan man göra många roliga inställningar där??

jag har logomanager men det var länge sen jag använde det.

hehe du har inte lust att skriva en instruktionsbok?? ;)

Länk till inlägg

du kan inte göra några inställningar, bara se diverse statistik.

ska väl kunna skriva ihop något. :) Sitter på jobbet nu så det blir lite svårt, men kan ikväll knåpa ihop nåt över de mest intressanta sakerna under NetMonitor.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...