Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbkryss


DAL30
 Share

Rekommendera Poster

Redan för drygt ett år sedan skrev jag ett inlägg om Webbkryss.

Samma problem har nu återkommit.

Jag skrev då också, att jag sökt lösningar på kryss i olika tidningar och använt mig av vad som finns på länken "Webbkryss".

Jag har då skrivit in ordet "Webbkryss" i sökrutan och då fått fram namn på olika tidningar.

Och jag har då valt den tidning, där jag har mina kryss, nämligen Hemmets Journal.

Men nu helt plötsligt är det inte möjligt att komma fram till denna sida.

Jag skriver "Webbkryss" och då kommer det upp ett meddelande om ett serverfel. 

I meddelandet står:

Ett nätverksrelaterat eller instansspecifikt fel inträffade när en anslutning upprättades till SQL Server. Servern hittades inte eller var inte åtkomlig. Kontrollera att förekomstnamnet är korrekt och att SQL Server är konfigurerad för att tillåta fjärranslutningar. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)

Beskrivning: Ett ohanterat undantag inträffade under körningen av den aktuella webbbegäran. Vänligen granska stackspårningen för mer information om felet och var den har sitt ursprung i koden. Undantagsdetaljer: System.Data.SqlClient.SqlException: Ett nätverksrelaterat eller instansspecifikt fel uppstod när en anslutning upprättades till SQL Server.

- - -

Varför kan jag inte få upp lösningsalternativen i Webbkryss?

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger som jag sa förra gången: Litet tålamod bara så fungerar nog sidan snart igen.  https://eforum.idg.se/topic/358236-webbkryss-kommer-inte-fram/

 

Just nu får även jag felmeddelande när jag klickar på länken http://www.webbkryss.nu/forum.aspx

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men där hittar man förstås inga lösningar. Men @DAL30, om du har kört fast någonstans i ett av kryssen i Cecilias länk så kan du ju tala om vilket kryss det gäller och var du kört fast. Det är mycket möjligt att du kan få hjälp här i väntan på att webbkryssidan öppnas. (Jag löste många korsord för ett antal år sen och allt har jag nog inte glömt.)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den sidan får man felmeddelande på. Det är bara att vänta tills de har fixat det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...