Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrift från valda celler


Taz61
 Share

Rekommendera Poster

Ett blad innehåller kolumner med en massa uppgifter om en produkt (Beställarnamn, leveransadress, användarnamn telefonnummer osv, osv). 

Skulle vilja ha möjligheten att skriva ut vissa av uppgifterna till en adresslapp på ett annat blad (eller Word?). Jag vill alltså bara ha EN rad åt gången, adresslappen ska få uppgifter från bestämd kolumn men VALT radnummer. Kan man ha en knapp längst ut på varje rad som genererar en adresslapp på "adresslapps-bladet", eller hur gör man smidigast? Sjukt trött på att "klipp-å-klistra" från bladet till adresslapp cell för cell......

Tacksam för alla knuffar framåt!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, skrev polken:

Använd funktionen Koppla dokument med Word. Den är till för detta. 
 

Ja, skulle alla posterna skrivits ut var ju detta självklara lösningen. Hittar inte vart jag ska kunna ange bara en vald rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Taz61:

Ja, skulle alla posterna skrivits ut var ju detta självklara lösningen. Hittar inte vart jag ska kunna ange bara en vald rad.

Sitter i mobilen nu men det är metoden för att t ex skriva ut adressetiketter/adresserade brev från en excelfil där namn och adress är i rader. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, skrev Taz61:

Ja, skulle alla posterna skrivits ut var ju detta självklara lösningen. Hittar inte vart jag ska kunna ange bara en vald rad.

Om man använder filter och filtrerar fram de rader man vill ha utskrivna?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer steg för steg:
I Word,

> välj menyn Utskick

> Välj mottagare

> Använd befintlig lista

> Välj din Excelfil

> Infoga kopplingsinstruktion
> Databasfält

> Infoga de fält du önskar(rubriknamnet ovanför dina rader med data) Du kan placera dem lite hur du vill på sidan och samma flera gånger om du vill och kompletterande text o bilder
> Förhandsgranska resultat
> Bläddra mellan datat med knapparna till höger om Förhansgranska resultat

> Slutför och koppla

> Skriv ut dokument
> Välj poster
> Gör en testutskrift till Microsoft print till PDF för att se resultatet innan massa papper förbrukas.

Översta raden i din Excel måste vara rubriknamn för dina fält.

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...