Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 2004 stänger av sig själv.


Amandus
 Share

Go to solution Solved by Amandus,

Rekommendera Poster

Efter uppdatering till maj 2020 (2004) uppdateringen, stänger datorn av sig själv efter lång inaktivitet. Det är inte viloläge utan riktig avstängning. Detta har hänt på två olika datorer. 

Så var det inte före uppdateringen till 2004.

 

Båda datorerna har haft olika Linuxdistributioner installerade tidigare och då har det inte hänt. Måste vara 2004 uppdateringen som har ytterligare en bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar på din fråga tyvärr men jag hade ett liknande problem med en Win 10 dator nyligen som inte varit igång på länge.
Den funkade klockrent innan "avställningen". När jag sedan kopplade upp den igen och uppdaterade Win 10 så började den  starta om sig själv efter nån timmes inaktivitet. Inte nog med det. Vid varje omstart så "glömde" datorn bort (SSD) hårddisken så omstarten resulterade varje gång i "no bootable media" (eller liknande). Man kunde dock få igång den igen genom att göra en ordentlig omstart (power off/on). Jag stängde av alla energisparfunktioner men det hjälpte inte.
Problemet försvann efter att några ytterligare uppdateringar kommit ut och installerats.
Så det enda rådet från min sida är att du dagligen söker efter uppdateringar och installerar dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag löste det, ändrade tiden som det skulle ta till strömsparläget fram och tillbaka och satt den till slut på den tiden jag hade från början. Och nu fungerar det.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...