Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ställa om tv till digitalt


Martassen
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har fått meddelande som rullar att tvn visas analogt och kommer snart visas i digitalt och att jag ska ställa om till digitalt.(comhem). Jag håller på letar ?

 

Hur gör jag det på :

 

Beteckning:

Samsung PLASMA DISPLAY

Model:PS50C430A1W

Model Code: PS50C430A1WXXC

Type No: PS50C430

AC100-240V-50/60Hz 290W

 

Tack på förhand ?
 

Edit:

Är inne bland inställningarna och valt digitalt och nån form av Autolagring (Full tror jag att jag valde) så den håller på nu.

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antenn -> Kabel

Kanaltyp -> Digital och Analog

Sökläge -> Full

 

Min TV3 och 5 verkar försvinna vid digitalt . Ska det vara så? 

Redigerad av Monshi
Drog ned storleken på texten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanalerna verkar finnas. Kanal 3 exempelvis ligger på nr 88 och är nog en liten sortering som behöver göras antagligen ?

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Martassen:

Min TV3 och 5 verkar försvinna vid digitalt . Ska det vara så? 

 

17 minuter sedan, skrev Martassen:

Kanalerna verkar finnas. Kanal 3 exempelvis ligger på nr 88 och är nog en liten sortering som behöver göras antagligen ?

Det brukar finnas fler kanaler i det analoga utbudet än i grundutbudet av digitala, som också kan skilja sig från adress till adress.


Nu tycks du ha hittat de kanalerna, men för att kolla grundutbudet på just din adress så söker du på följande sida. Webbadressen finns bl a angiven under "Q&A och viktig information" på sidan som Monshi tipsade om.

https://www.comhem.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud


Att placera kanalerna i någon önskad ordning i den egna favoritlistan får man fixa själv, svårt för TV-leverantören att göra. ?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är just nu inne i kanalhantering och väljer nr88 som är TV3 och vill flytta den till nr3 i listan. Jag trycker på gul knapp som är nån form av ”välj” och det blir en bock vid 88. Trycker uppåt till nr3 och trycker Gul igen. Får inte den att flyttas till nr3. ?. Har ingen bok kolla i. 

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Martassen:

Jag är just nu inne i kanalhantering och väljer nr88 som är TV3 och vill flytta den till nr3 i listan. Jag trycker på gul knapp som är nån form av ”välj” och det blir en bock vid 88. Trycker uppåt till nr3 och trycker Gul igen. Får inte den att flyttas till nr3. ?. Har ingen bok kolla i. 

Du kan sannolikt inte flytta inom listan av hittade kanaler. Hittade en manual på nätet. På sidan 12 beskrivs My Channels, som är Samsungs benämning på favoritlistan. Hoppas detta hjälper dig.


https://www.manualshelf.com/manual/samsung/ps50c430a1wxxu/user-manual1/page-12.html

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är inne i Kanalhantering så väljer jag kanalen med gula och trycker Verktyg så kommer jag in och kan redigera numret och det gör så kanalerna sorteras. Testade lite med favoritkanaler och lagra i grupp som blev hjärtan men forska ej nyttan.

Fick kanalerna sorterade nu iallafall och tv10 och nån till verkar jag ej få in men kanske är utbudet. Ska kolla utbudet i länken i tråden. Några andra verkar dyka upp iaf ?

Redigerad av Martassen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...