Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows reparerade USB. Går ej öppna men hel...


KennethT
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Laddade en USB sticka och fick felmeddelande att den inte kunde läsas. Ville jag reparera frågade Windows käckt? Ja, det kunde ju vara bra. Valde detta. När detta vara klart och jag skulle öppna stickan har den ingen info, inga filer. Men, den har en datavolym på 400 Mb... Flera diskkontroller visar att disken är felfri. Inte så imponerad. Tyvärr kan jag ha några filer som inte finns på annat ställe varför en formatering inte är önskvärd.

Tips någon?

USB fel men ok.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysande Cecilia. Detta hjälpte. Åtminstone för ett stort antal äldre filer.

Jag förstår dock inte varför reparationen i Windows gjorde att USB minnet inte längre blev läsbart. Det började med ett felmeddelande i stil med "Kan inte läsa en I/O enhet". 

Hursomhelst, stort tack för tipset!

Mvh

Kenneth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte reparationen som gjorde att USB-minnet inte blev läsbart utan det hade ju redan inträffat, som ditt felmeddelande visar. Reparationen gjorde att du överhuvudtaget kunde komma åt det.

 

Vanligaste orsaken till att USB-minnen blir skadade är att man tar loss dem från datorn etc utan att först göra säker borttagning. Men USB-minnen är inget som lever för evigt så man ska aldrig ha filer på bara USB-minnen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...