Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vev till arbetsbänk?


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Någon som vet var man kan köpa en vev, som reservdel, till en trött gammal sliten arbetsbänk?

 

image.png.eb481ebcb9e5f58741eb4b99076227fa.png

 

 

OBS! En ny sådan enkel arbetsbänk kostar endast 250 spänn varför kostnaden för en vev till den bör vara i proportion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vis av erfarenhet brukar reservdelar i denna prisklass kosta så mycket att det är mer lönt att köpa en ny komplett enhet.

 

Jag har letat efter hjul till min säckkärra. Hjulen är slitna och rullar nu på hårdplasten.

Kärran kostade runt 500 kronor. Nya hjul kostar ca.  450 kronor. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veven har gått av på mitten så att säga. Både handtaget och fästet mot bänken är hel.

Jag tog loss fästet för att se mått osv då jag tänkte att en vev måste gå att skaffa, lika enkelt som handtag, knoppar osv.

Typ Clas Ohlson. Men så var inte fallet. Jag har hittat en del reservdelsvevar till andra prylar men de finns inte i butik. Jag skulle behöva se dem på plats för att avgöra om jag kan "mecka dit" den.

Hade jag ägt en svets/varit svetskunnig hade jag kunnat göra en ny. Nu får jag leta *) reda på handtaget och se om jag kan limma ihop delarna. Det är "rillor" på baksidan som jag kanske kan nyttja för att förstärka limningen.

 

*) Har denna "skrot-bänk" vid stugan i skogen..

 

**

 

Jag kom över en enkel paketkärra för flera år sedan. Dess ena plasthjul hade gått sönder.

Skaffade nya hjul på Biltema/Clas/Jula och som stämde i bredd men inte i centrumhål (naturligvis).

En av ungarnas snorkel visade sig ha perfekt storlek vad gäller inner & ytter diameter så jag sågade av två bitar och använde som bussning. Trots denna lösning så antar jag att hjulen kostade lika mycket som en ny paketkärra men det kändes liksom "HA! jag fixade den".

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

Glömt återkoppla.

Epoxylim & buntband hoppas jag ska duga:

 

image.png.3871d9559b4b2328cfd932596f5f3e6f.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...