Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surface pro4


Danne W
 Share

Rekommendera Poster

Hej på er,
Har sökt en del på webben om vilken typ av skärm jag har på min platta men inte hittat något.
Har fått en liten men ack så retsam spricka i på min skärm som jag tänkte byta vid tillfälle.

Enligt Ifixit finns det 2 olika skärmar "The Surface Pro 4 has two versions with displays from different manufacturers and different connectors. Version 1.0 has a Samsung display and a 25 pin connector while version 2.0 has an LG display and a 32 pin connector. The two types are not cross compatible."

Finns det något sätt förutom att plocka isär skärmen för att avgöra vilken jag har?

//Danne

Den här frågan har jag även ställt på Sweclockers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Danne W:

 Version 1.0 has a Samsung display and a 25 pin connector while version 2.0 has an LG display and a 32 pin connector. 

 

Du citerar själv svaret på din fråga. Ta isär den o kolla hur många pinnar kontakten har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte se någonstans vilken version du har? Finns det något produktnummer? Ofta finns det ju en klisterlapp med en sån.  Kanske går det att söka på det numret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

På 2020-08-22 på 09:46, skrev polken:

Du citerar själv svaret på din fråga. Ta isär den o kolla hur många pinnar kontakten har

Om jag tar isär den så har jag ingen dator på 5 veckor innan skärmen kommer eftersom den är limmad.

 

På 2020-08-22 på 10:09, skrev Hakinger:

Du kan inte se någonstans vilken version du har? Finns det något produktnummer? Ofta finns det ju en klisterlapp med en sån.  Kanske går det att söka på det numret?

Går inte att söka på produktnummer eftersom skärmen tillverkas av Samsung eller LG. Fick dock tips om ett program AIDA64 som kunde bestämma min skärm till en LG.

Avvaktar med byte eftersom sprickan knappt syns. När/om jag byter lämnar jag nog in, lite beige med säkrare. Har till dags dato bytt en uppsjö med mobilskärmar men här backar jag.

Tack igen för era svar

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...