Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mikael63

LÖST Programmerbart tangentbord?

Rekommendera Poster

Mikael63
Postad (redigerade)

Någon som har erfarenhet av ett sånt här?

**

image.thumb.png.c805ba9d34b2e059cb5f454a82ffe08e.png

Denna fungerar väl som tänkt men det är lite svårt att veta känslan.

Hade det stått Logitech eller Apple hade man kanske per automatik lita på att känslan är bra. (?)

Nyväckt tanke (ej genomtänkt) är om det skulle bli... smidigare med en sådan och programmera en del kommandon jag använder i CAD?

Jag antar att om man köper ett vanligt numeriskt tangentbord så är det just det och om man skulle använda tredjeparts mjukvara för att ändra så kommer den ändringen även att slå igenom på det "rätta" tangentbordet?

Redigerad av Mikael63
Markerar tråden som löst. Kommer troligen inte gå vidare med detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
.M

Undrar om jag inte sett en tråd som diskuterar att använda två möss och därmed två muspekare i Windows. Och det går inte då Windows  bara har ett gränssnitt för mus och två faktiskta möss påverkar samma gränssnitt och därför också en och samma muspekare. Men i tråden så togs det upp att Linux kan särskilja två möss och du kan använda två muspekare.

Med den logiken, så känns det som att linux kanske också kan särskilja tangentbord och du kan komma undan med att köpa ett extra nummerbord och programmera enbart det. Om du har ett extra usb-tangentbord du inte använder så skulle du faktiskt kunna prova. Plugga in det och installera macro-programvara och se om programvaran kan programmeras att enbart lyssna på det ena tangentbordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Ah, skulle kanske skrivit det men CAD = Windows för mig. Sorry!

Jag har ett sånt gammalt (men trådlöst) num-pad från Targus, dock rejält lagg från den men batteriet kan ju vara 10 år då jag hittade denna i källaren...

Jag vet inte om det kommer att fungera väl i praktiken men det får jag ju inte veta om jag inte prövar.

Alltså användarmässigt när man är van vissa "rörelser" över tangentbordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
.M

Nu när jag tänker efter så har jag ett programmerbart halvt tangentbord från razer. Ska vara bra till spel. Men det fungerar som tangentbord, om än halvt, om man inte installerar programvara. Så det kanske går att hitta tredjepartsprogramvara som kan identifiera olika tangentbord i Windows och applicera makro på dessa. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...