Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyxproblem - för många streamingtjänster, som därtill blir mer och mer likriktade och slätstruket


Hakinger
 Share

Rekommendera Poster

Jag var tidigt inne på all sorts streamingtjänster (som gjorde att jag slutade "piratkopiera"). Hade ett tag 7 olika, Netflix, Hbo, Amazon, Dplay, viaplay, AppleTV+, Comhemplay. Men har numera bantat och släppt HBO, Neflix, Viaplay och gratisperioden av Apple TV+ kommer jag inte att förnya. De tre som jag har kvar är för att de är rimligt prissatta (29kr/mån för Amazon är helt rimligt kan jag tycka :) ) och hittar då och då nåt att se på, särskilt Comhemplay som har mycket brittiskt. För övrigt tycker jag att utbudet stangerat senaste åren, särskilt det som är "egenproducerat" ingen verkar våga chansa på något nytt eller kontroversiellt. Sist det hände var väl HBO's Game of Thrones som inte alls var säkert skulle bli en succé. Man verkar mest försöka att inte uppröra twitteranvändare..


Sa upp det mesta helt enkelt för att jag fann mig spendera nästan mer tid på att hitta något värt att se på än att faktiskt se färdigt. Oräkneliga är de filmer och serier som jag börjat titta på och efter typ 20 minuter vet man hur resten av filmen/serien kommer att bli. Vet inte om det är för att jag blivit äldre men utbudet har blivit sämre och sämre, och framförallt förutsebara..
Tittade på vad den kommande Disney plus har att erbjuda. Även om den är hyggligt prissatt så finns det inget för vuxna där. De till och med skryter om att de satsar på att inte uppröra någon :D

Nä, det blir till att fulstreama eller betala för någon månad i taget om något intressant dyker upp i framtiden (ska för övrtigt bli intressant och se hur länge streamingtjänsterna tillåter en att hoppa av och på när man vill det. ) Närmsta intressanta jag kan tänka mig är Asimovs "Stiftelsen" och "Dune" som håller på och spelas in. Förhoppningsvis följer de böckerna någorlunda och inte försöker göra det till en sk "kommentar om samtiden", men känner mig skeptisk givet utbudet vi ser komma idag som handlar alltmer om det än berättelsen i sig..

Redigerad av Hakinger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har de för utbud på Amazon?

 

Jag har Netflix, frugan har Viaplay, ena dottern har Cmore. Dessa delar vi på fyra. Eller ja inte ekonomiskt utan är fyra användare.

HBO tror jag vi kan lägga till via Telia men då är det en massa andra kanaler man får betala för.

Jag saknar en riktigt bra söktjänst. Ex. om man sett en riktigt bra serie så kanske man vill kolla om de finns en annan serie med samma regissör eller samma författare.

Visst, man kan googla/kolla IMDB och se vad den eller den har gjort men då får man sedan kolla om just den serien finns på Svenska hos Netflix eller hos.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte testat det än så kan jag rekommendera helt gratis Rakuten

Dom kör en hel del bra!

https://rakuten.tv/se

Kan också rekommendera att utländska webbtv (Canada, USA, England) via gratis VPN, det finns en uppsjö med deckare, thrillers, dokumentärer, filmer, serier och reality.  Denna är mycket intressant!  https://go.discovery.com/tv-shows/construction-intervention/about      Lagligt, gratis och finns i överflöd material att se!  ?

Redigerad av Lighthouse2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...