Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook och fotoalbum - taggning?


embla
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag lägger ännu ut fotoalbum på FB för mina vänner (och för egen del). Numer hittar jag inte längre hur man styr att man taggar de som är med, liksom att man sätter platsen - för hela albumet!

Det verkar som jag bara kan tagga någon på individuella bilder - men har jag gjort en resa ihop med någon kanske jag vill ha med hen taggad på hela albumet. Vad har jag missat?

Brukar också ofta irritera mig på att Facebook sorterar om mina bilder. Jag sätter namnordning med datum och nr i filnamnet för att styra på min dator, innan jag drar över dem. Men FB verkar ta "all-möjlig-ordning" typ. Kan inte styra var filmer hamnar - de hamnar oftast sist. 

Någon som vet?

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du går in på din profil sedan går du till album och går in på det albumet som du har skapat så kan man lägga till medskapare till album, jag tror det är den funktionen du frågar efter här och då borde de som du väljer där taggas.

jag har dock inte prövat detta själv så är osäker. 

 

image.thumb.png.c82c7304e951c72b6252f25b8f2cf5d7.png

 

Det verkar inte finnas någon direkt sortering för fb album när jag kollade lite snabbt. Rätt förvånad att det fanns rotering.

Oftast (iaf när jag lagt upp bilder) så brukar facebook själv känna igen vem det är genom ansiktsigenkänning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...