Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dags för nya säkerhetsuppdateringar från Microsoft


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, skrev riga:

Hej!

Nog är det bra med uppdateringar men när den tar bort alla inloggningsuppgifter då är det bara faaan!

 

Hasse

Tråkigt. Vilken webbläsare?

Här har inga inloggningsuppgifter försvunnit.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att inloggningsuppgifter försvann när du fick augustis tisdagssäkerhetsuppdateringar? Jag loggar in med lokalt konto så jag behöver bara skriva mitt lösenord för det, när datorn startar om efter att uppdateringen är klar. Det är väl nästan lika lätt för den som loggar in med Microsoftkonto. Om inte e-mejladressen dyker upp, vilket jag antar att den gör, skriver man dit den och därefter skriver man sitt lösenord.

 

Men du kanske syftar på uppgraderingen från version 1909 till 2004 (som jag ännu inte har fått). En del har fått sin inloggning ändrad till Microsoftkonto från lokalt konto i samband med den uppgraderingen. Men det går ju byta tillbaks till lokalt konto igen. Om man använder datorn ofta har man inloggningsuppgifterna i huvudet och därifrån försvinner de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev riga:

Google Crome.

Hotmail-kontot skall även ha lösen när man går in

 

Säker på att du inte fick in en uppdatering till Chrome samtidigt med Windows-uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå för tisdagsuppdateringar? Jag fick inga uppdateringar i tisdags. Däremot fick jag två uppdateringar för Microsoft Windows och en säkerhetsuppdatering för Microsoft Windows tidigt i morse,  fredag 14 augusti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl litet olika när man får dem. De kommer i alla fall ut på tisdagen (Patch Tuesday) och om man får dem ett par dagar senare spelar det väl ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det spelar väl ingen roll att de kommer olika dagar, det har de alltid gjort. Nu lät det som det var något speciellt med just denna patch så jag undrade om jag har missat något. Exempelvis kan jag inte se att Chrome har blivit uppdaterad.

Strunt samma. Bäst är att bara gapa och svälja och inte fråga något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev riga:

Google Crome.

Hotmail-kontot skall även ha lösen när man går in

 

Inga sådana problem här heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev kiwi01:

Nu lät det som det var något speciellt med just denna patch så jag undrade om jag har missat något. Exempelvis kan jag inte se att Chrome har blivit uppdaterad.

Något speciellt med den var det inte för min del men trådstartaren Nyhetsroboten tyckte tydligen att den innehöll många MS Office-uppdateringar.  Chrome har ingenting med Microsofts säkerhetsuppdateringar att göra. Nu var det förstås inte du utan Thirteen som efterfrågade webbläsare i samband med rigas klagomål. Den sistnämnde borde för övrigt återkomma och precisera sitt klagomål om hen vill ha hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla igen!

Så här ligger det till att efter uppdateringen som var så försvann alla inloggninsuppgifter på netflix, CanalDigital, hbo osv. Hotmail krävde lösen. Gav hotmail lösen som krävdes men vid nästa besök i brevlådan så frågades efter lösen igen. Inloggningarna har varit permanenta fram till dess. Det är detta som jag tyckte var märkligt. Man kan då fundera hur och varför. Eftersom jag inte är någon datanörd så har jag ingen aning om det beror på Crome, Windowes eller något annat Op-system.hotmail 

 

Hälsningar

Hasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju mest som att det inte beror på Windows utan på Chrome eller att du har kört något städ- eller optimeringsprogram som rensade bort cookies i Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Något speciellt med den var det inte för min del men trådstartaren Nyhetsroboten tyckte tydligen att den innehöll många MS Office-uppdateringar.  Chrome har ingenting med Microsofts säkerhetsuppdateringar att göra. Nu var det förstås inte du utan Thirteen som efterfrågade webbläsare i samband med rigas klagomål. Den sistnämnde borde för övrigt återkomma och precisera sitt klagomål om hen vill ha hjälp.

Mitt förhastade antagande att det var något med och kring webbläsaren det berodde på. (Det går ju att städa bort sina lösenord där.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev riga:

Hotmail krävde lösen. Gav hotmail lösen som krävdes men vid nästa besök i brevlådan så frågades efter lösen igen.

Jag använder också Hotmail (Outlook.com) och förstod först inte vad som var fel med att hotmail krävde att man skulle ange sitt lösenord. Det har jag alltid gjort när jag loggat in där. Men nu först fattar jag att det går att välja bort detta. Alldeles nyss när jag  skrivit mitt lösenord kom det upp ett meddelande från Microsoft: "Stay signed in so you don't have to sign in the next time |Yes| |No|." Jag klickade på |No| för jag vill vara ordentligt utloggad mellan besöken i min brevlåda.

 

För övrigt håller jag med Cecilia om att ditt problem troligen beror på bortrensade kakor.  Själv rensar jag ofta bort historik och kakor i mina webbläsare däribland Chrome men jag har förstås varken netflix, CanalDigital eller HBO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda städprogram som jag använder är CClearner och det är ett program som jag har använt i åratal.

Jag får tro på att det går till sig.

 

Tack alla som har hjälpt till i denna fundering/Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också CCleaner

1101991881_CCleanerNopasswordcleaning.png.1cc53665fd2ed0e1e468734d093fd937.png

Se till att du inte har bockat i att Sparade lösenord ska tas bort.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...